گزارش روزانه بازار فارکس، 22 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 22 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • دیروز پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) آمریکا، ارزش سهام آسیا افزایش یافت.
  • انتظار می‌رود که بانک مرکزی اروپا امروز نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد.
  • اسراییل به یحیی سنوار، رهبر حماس، پیشنهاد عبور امن از غزه را داد.

اخبار بازار فارکس، 22 شهریور 1403 (12 سپتامبر 2024)

  • ارزش سهام‌ آسیا شب گذشته افزایش یافتند، در حالی که پس از انتشار گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مثبت ایالات متحده، شاخص وسیع‌تر دلار آمریکا (USD) تقویت شد. شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی در ایالات متحده به شکلی غیرمنتظره رشد داشت و ۰.۲۸ درصد نسبت به ماه گذشته (m/m) افزایش یافت (در مقابل پیش‌بینی بانک بارکلیز ۰.۱۹ درصد نسبت به ماه گذشته و اتفاق نظر ۰.۲۰ درصد فعالان بازار). در همین حال، شاخص کل ۰.۱۹ درصد نسبت به ماه گذشته رشد کرد که به طور کلی مطابق با پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز و انتظارات فعالان بازار بود. فعالان بازار این خبر را به عنوان عاملی مثبت برای دلار آمریکا تفسیر کرد و پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) به ۱۴۲.۵۵ رسید، اما در ادامه جلسه به ۱۴۱.۲۰ کاهش یافت.
    • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همچنان بر این باور است که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) باید به روند فعلی کاهش تورم اطمینان داشته باشد و بر پیش‌بینی خود مبنی بر کاهش ۲۵ واحد (25bp) در ماه سپتامبر تأکید می‌کند. فعالان بازار اکنون نیز انتظار کاهش ۲۵ واحدی (25bps) نرخ بهره را برای جلسه ماه سپتامبر دارد، که نسبت به ۳۲ واحد پیش از داده‌های دیروز کاهش یافته است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا (ECB) به کاهش تدریجی خود در هر سه ماهه با کاهش ۲۵ واحد (25bp) نرخ بهره در جلسه سیاست‌گذاری خود که امروز برگزار می‌شود، ادامه دهد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارند که ارتباطات بانک، بدون هیچ تغییری در زبان رسمی و بدون ارائه نشانه‌های قطعی در مورد مسیر کاهش نرخ‌های آینده، تا حدودی محتاطانه و غیرقطعی باقی بماند. تیم تحقیقات بارکلیز معتقدند که جلسه ماه اکتبر نیز مهم خواهد بود، اما مسیر با کمترین مقاومت، و در نتیجه محتمل‌ترین مسیر، ادامه کاهش‌های سه‌ماهه در سال جاری خواهد بود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • در سایر مناطق، در بازارهای نوظهور (EM)، اسرائیل به یحیی سنوار، رهبر حماس، پیشنهاد عبور امن از غزه را در ازای آزادی گروگان‌هایی که این گروه در اختیار دارد و واگذاری کنترل نوار غزه ارائه کرده است. به‌ ویژه با توجه به سابقه اسرائیل در هدف قرار دادن اعضای این گروه در خارج از کشور، در حال حاضر مشخص نیست که آیا حماس چنین توافقی را خواهد پذیرفت یا نه. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 22 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.