ترامپ و هریس شانه به شانه پس از مناظره‌ای داغ

ترامپ و هریس شانه به شانه پس از مناظره‌ای داغ
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از مناظره داغ بین رئیس‌جمهور سابق دونالد ترامپ (Donald Trump) و معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس (Kamala Harris)، داده‌های پولی‌مارکت (Polymarket) نشان داد که از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ ظهر به وقت شرق آمریکا (EDT) در روز چهارشنبه، رقابت شدیدی بین این دو برقرار بود و هر یک ۴۹ درصد شانس پیروزی داشتند. با این حال، طبق گفته شرط‌بندان در پولی‌مارکت، تا ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر، ترامپ با یک درصد امتیاز بیشتر، از هریس پیشی گرفت.

ایالت‌های کلیدی و شانس‌های شرط‌بندی تنگاتنگ، ترامپ با پیشتازی اندک از هریس جلوتر است

در روز سه‌شنبه، ۱۰ سپتامبر (۲۰ شهریور)، ترامپ (Trump) و هریس (Harris) در یک مناظره پرجنب‌وجوش که توسط شبکه ان‌بی‌سی (NBC) برگزار شد، با یکدیگر روبرو شدند. پس از این مناظره، مجموعه‌ای از نظرسنجی‌ها وضعیت افکار عمومی را بررسی کردند. نظرسنجی فوری سی‌ان‌ان (CNN) نشان داد که ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان از هریس حمایت کردند، در حالی که ترامپ حمایت ۳۷ درصدی را دریافت کرد. نظرسنجی جداگانه‌ای از نیوزویک (Newsweek) نشان داد که هریس تقریباً با نسبت دو به یک از بین ۸,۷۲۵ رأی‌دهنده از ترامپ پیشی گرفته است. در مقابل، نظرسنجی دیگری از لایو ناو بای فاکس (Livenow by Fox) نشان داد که اکثریت (۶۸ درصد) از ترامپ حمایت کرده‌اند، در حالی که ۳۱ درصد از هریس پشتیبانی کرده‌اند.

ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت شرقی در روز چهارشنبه، ترامپ پس از مناظره روز سه‌شنبه از هریس برتری کمی داشت
ساعت 2:30 بعد از ظهر به وقت شرقی در روز چهارشنبه، ترامپ پس از مناظره روز سه‌شنبه از هریس برتری کمی داشت

در ساعات اولیه چهارشنبه، شرط‌بندی‌های هیجان‌انگیز ریاست‌جمهوری در پولی‌مارکت (Polymarket) نشان داد که هریس (Harris) و ترامپ (Trump) در وضعیت تساوی قرار گرفته‌اند، تغییری که پس از پیشتازی ترامپ در هفته قبل رخ داد. تا ظهر، این دو نامزد همچنان شانه به شانه هم پیش می‌رفتند. اما تا ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر، آمارهای آرشیوی نشان داد که ترامپ با ۵۰ درصد شانس، اندکی پیش افتاده است، در حالی که هریس ۴۹ درصد شانس داشت. در همین حال، در یک شرط‌بندی جداگانه، هریس در رأی‌گیری عمومی از کالج انتخاباتی پیشتاز بود.

در مورد ایالت‌های کلیدی، ترامپ تا ساعت ۲:۳۰ بعدازظهر چهارشنبه همچنان کنترل چهار مورد از شش میدان کلیدی را در دست داشت. با این که پیشتازی او پس از مناظره کاهش یافته بود، اما او همچنان در آریزونا، جورجیا، پنسیلوانیا و نوادا قوی باقی ماند، در حالی که هریس در میشیگان و ویسکانسین تسلط خود را حفظ کرده بود.

نوسانات در شانس‌های بین ترامپ (Trump) و هریس (Harris) بر ماهیت غیرقابل‌پیش‌بینی احساسات سیاسی، به ‌ویژه در انتخابات نزدیک و رقابتی تأکید دارد. با این که ترامپ در پولی‌مارکت (Polymarket) اندکی پیشتاز است اما هریس در رأی‌گیری عمومی ترجیح داده می‌شود، این رقابت همچنان پویا و متغیر باقی مانده است. ایالت‌های کلیدی احتمالاً نقش محوری ایفا خواهند کرد و فاصله‌های نزدیک نشان‌دهنده این است که افکار عمومی می‌تواند به سرعت در واکنش به رویدادهای کلیدی مانند مناظره‌ها تغییر کند.

نظر شما در مورد تغییر احتمالات پس از مناظره داغ ریاست جمهوری پریشب چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ترامپ و هریس شانه به شانه پس از مناظره‌ای داغ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.