گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 شهریور 1403 (13 سپتامبر 2024)

معاملات سهام ایالات متحده امروز با افت آغاز شدند، در حالی که پس از اعلام بانک مرکزی اروپا (ECB) مبنی بر کاهش نرخ بهره به میزان ۲۵ واحد (bps) نرخ بهره، با رشد مواجه شدند.

در همین حال، شاخص قیمت تولیدکننده ایالات متحده (PPI)، که یک شاخص کلیدی برای بررسی روند قیمت‌های عمده‌فروشی است، در ماه آگوست به ۱.۷ درصد نسبت به سال گذشته رسید که نسبت به رقم تعدیل‌شده رو به پایین ۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته در ماه جولای کاهش یافته است.

داده‌های اخیر مربوط به تورم نشان می‌دهد که فشارهای تورمی تا حد زیادی کنترل شده است و این موضوع نگرانی‌ها را افزایش می‌دهد که ممکن است فدرال رزرو بیش از حد در آغاز تسهیل پولی تأخیر داشته باشد. با این وجود، ما همچنان انتظار داریم که هفته آینده کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره صورت گیرد و پس از آن یک کاهش دیگر در ماه دسامبر روی دهد.

شاخص دلار به زیر ۱۰۱.۶ سقوط کرد، در حالی که بازده اوراق خزانه‌داری ده‌ساله ایالات متحده به ۳.۶۸ درصد افزایش یافت.

از آن جا که شاخص دلار ضعیف شد، فلزات پایه از احساسات احتیاطی در دیگر بازارها بهره‌مند شدند. افزایش‌های شدید پس از چند روز عملکرد ضعیف‌تر، بار دیگر تأیید می‌کند که استراتژی بازگشت به میانگین در سراسر این بخش دنبال می‌شود.

قیمت آلومینیوم به سرعت از سطح مقاومت ۲,۴۰۰ دلار در هر تن عبور کرد و به ۲,۴۱۵.۵۰ دلار در هر تن رسید.

قیمت مس نیز افزایش یافت اما در عبور از سطح ۲,۳۰۰ دلار در هر تن با مشکل مواجه شد، و در نهایت به ۹,۲۱۵.۵۰ دلار در هر تن بازگشت.

به صورتی مشابه، مازاد عرضه فاندامنتال مداوم باعث فشار بر سودهای نیکل شد، به طوری که معاملات این فلز با قیمت ۱۶,۱۳۶ دلار در هر تن بسته شد. قیمت‌های سرب و روی نیز رشد قابل توجهی داشتند.

ارزش فلزات گران‌بها امروز به شدت افزایش یافت، به طوری که قیمت طلا به رکوردهای جدیدی رسید و از مرز ۲,۵۵۰ دلار در هر اونس عبور کرد و قیمت نقره نیز به ۲۹.۶ دلار در هر اونس صعود کرد.

قیمت نفت نیز بهبود یافت، به طوری که نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۶۹.۳ دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) با قیمت ۷۲.۴ دلار در هر بشکه معامله شد و بخشی از زیان‌های اخیر خود را جبران کردند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 23 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.