ایلان ماسک هشدار داد که قوانین و مقررات ایالات متحده بدون اصلاحات اساسی هر سال بدتر می‌شود

ایلان ماسک هشدار داد که قوانین و مقررات ایالات متحده بدون اصلاحات اساسی هر سال بدتر می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا (Tesla) و اسپیس‌ایکس (SpaceX)، هشدار داده است که بدون اصلاحات اساسی در دولت، قوانین و مقررات هر سال بدتر خواهند شد و احتمالاً ابتکارات بزرگ را مختل خواهند کرد. او بار دیگر بر لزوم تغییرات اساسی در دولت ایالات متحده (U.S. government) تأکید کرده و موافقت خود را برای کمک به دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق، در هدایت یک کمیسیون بهره‌وری دولتی جدید که ایده آن را مطرح کرده بود، اعلام کرده است. ماسک (Musk) معتقد است که کاهش هزینه‌های بیهوده و مقررات برای رشد اقتصادی و کنترل تورم ضروری است.

ایلان ماسک خواستار اصلاح دولت ایالات متحده شد و به موانع نوآوری اشاره کرد

ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیرعامل تسلا (Tesla) و اسپیس‌ایکس (SpaceX)، بار دیگر در پستی در پلتفرم اجتماعی ایکس (X) در روز چهارشنبه خواستار اصلاحات اساسی در دولت ایالات متحده (U.S. government) شد و هشدار داد که بدون تغییرات معنادار، قوانین و مقررات کشور بدتر خواهند شد. این میلیاردر نوشت:

«اگر اصلاحات اساسی در دولت صورت نگیرد، قوانین و مقررات هر سال بدتر خواهند شد تا جایی که هر تلاش بزرگ، از راه‌آهن سریع‌السیر بین شهرهای ما گرفته تا زیست چند سیاره‌ای، عملاً غیرقانونی خواهد شد.»

این پیام نگرانی‌های دیرینه او را در مورد هزینه‌های بیهوده دولتی و مقررات بیش از حد که به باور او مانع نوآوری و رشد می‌شود، تقویت می‌کند.

پست ماسک (Musk) با اظهارات قبلی او در مورد نیاز به یک کمیسیون بهره‌وری دولت هماهنگ است؛ مفهومی که او به رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ (Donald Trump) پیشنهاد کرده بود. این کمیسیون قرار است حسابرسی‌هایی از سازمان‌های فدرال انجام داده و اصلاحاتی را پیشنهاد دهد.

ترامپ (Trump) رضایت خود را از پیشنهاد ماسک (Musk) برای کمک به کاهش هزینه‌های دولتی ابراز کرد و در سخنرانی خود در باشگاه اقتصادی نیویورک (Economic Club of New York) گفت: «ایلان، چون خیلی گرفتار نیست، موافقت کرده است که رهبری آن گروه کاری را بر عهده بگیرد.»

به گفته مشاوران دونالد ترامپ (Donald Trump)، هدف اول این کمیسیون حذف تقلب و پرداخت‌های نادرست ظرف شش ماه خواهد بود. ایلان ماسک (Elon Musk) به‌طور مداوم استدلال کرده است که سیاست‌های مالی کنونی غیرقابل دوام هستند و اظهار داشته است:

«با نرخ‌های فعلی هزینه‌های دولتی، آمریکا در مسیر سریع ورشکستگی قرار دارد.»

او کاهش هزینه‌های بیهوده را برای مهار تورم ضروری می‌داند. علاوه بر این، ماسک خواستار کاهش تعداد مقررات مربوط به خریدهای دولتی فدرال شده و معتقد است که چنین اصلاحاتی می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی نتایج را بهبود بخشد و فرصت‌های رشد در آینده را فراهم کند.

نظر شما در مورد دیدگاه ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، برای اصلاحات دولت ایالات متحده و تأثیر بالقوه آن بر نوآوری و اقتصاد چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ایلان ماسک هشدار داد که قوانین و مقررات ایالات متحده بدون اصلاحات اساسی هر سال بدتر می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.