دونالد ترامپ راه‌اندازی مالی World Liberty را اعلام کرد – “ما آینده را با رمزارزها در آغوش می‌گیریم”

دونالد ترامپ راه‌اندازی مالی World Liberty را اعلام کرد - "ما آینده را با رمزارزها در آغوش می‌گیریم"
آنچه در این مقاله میخوانید

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، از راه‌اندازی پلتفرم ارز دیجیتال خانواده‌اش با نام “ورلد لیبرتی فایننشال” (World Liberty Financial) خبر داد و این پلتفرم را به‌عنوان جایگزینی برای بانک‌های سنتی معرفی کرد. او کاربران را به شرکت در یک رویداد زنده در پلتفرم ایکس (X) در روز دوشنبه آینده دعوت کرد. ترامپ گفت: «ما آینده را با ارز دیجیتال در آغوش می‌گیریم و بانک‌های بزرگ و کند و قدیمی را پشت سر می‌گذاریم.»

دونالد ترامپ از رویداد رونمایی پلتفرم جدید ارز دیجیتال خانواده‌اش خبر داد

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، روز پنج‌شنبه در ویدیویی که در پلتفرم اجتماعی ایکس (X) منتشر کرد، از راه‌اندازی پلتفرم ارز دیجیتال خانواده‌اش با نام “ورلد لیبرتی فایننشال” (World Liberty Financial) خبر داد.

ترامپ از دنبال‌کنندگان خود دعوت کرد تا در یک رویداد زنده در تاریخ ۱۶ سپتامبر (26 شهریور)، ساعت ۸ شب در توییتر اسپیسز (Twitter Spaces) شرکت کنند و گفت: «این ۱۶ سپتامبر به‌صورت زنده در توییتر اسپیسز، در ساعت ۸ شب، برای راه‌اندازی ورلد لیبرتی فایننشال به من بپیوندید».

او تأکید کرد که این پلتفرم تمرکز ویژه‌ای بر ارزهای دیجیتال دارد و آن را به‌عنوان جایگزینی برای بانک‌های سنتی معرفی کرد. ترامپ اظهار داشت: «ما آینده را با ارز دیجیتال در آغوش می‌گیریم و بانک‌های بزرگ و کند و قدیمی را پشت سر می‌گذاریم.»

ترامپ پیش‌تر در ماه آگوست، تبلیغ این پلتفرم را در شبکه اجتماعی خود، تروث سوشال (Truth Social)، آغاز کرده بود. او در تروث سوشال نوشت: «برای مدت طولانی، آمریکایی‌های معمولی تحت فشار بانک‌های بزرگ و نخبگان مالی قرار گرفته‌اند. زمان آن رسیده است که با هم مقابله کنیم.»

این اقدام رمزارزی سازمان ترامپ توجهات زیادی را جلب کرده است، و پسران ترامپ، اریک ترامپ (Eric Trump) و دونالد ترامپ جونیور (Donald Trump Jr.)، آن را به‌ عنوان یک نوآوری بی‌سابقه در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (defi) معرفی کرده‌اند.

علاوه بر پلتفرم ارز دیجیتال، دونالد ترامپ (Donald Trump) اخیراً چهارمین مجموعه توکن غیرقابل تعویض (NFT) خود را نیز راه‌اندازی کرده است. این مجموعه شامل ۵۰ کارت معاملاتی دیجیتال منحصر‌به‌فرد است که برخی از آن‌ها او را در حال نگه‌داشتن بیت ‌کوین (Bitcoin) به تصویر می‌کشند. در همین حال، “ورلد لیبرتی فایننشال” (World Liberty Financial) با چالش‌های امنیتی مواجه شده است، به‌طوری‌که کلاهبرداران بیش از ۷۰,۰۰۰ کاربر را از طریق تبلیغات جعلی در کانال تلگرام این پلتفرم با اهدای ارزهای دیجیتال تقلبی هدف قرار دادند.

ترامپ خود را به‌عنوان «رئیس‌جمهور ارزهای دیجیتال» معرفی می‌کند. تغییر موضع او از انتقاد از ارزهای دیجیتال به حمایت از آن‌ها منجر به حمایت مالی قابل توجهی شده است، به‌طوری‌که ترامپ ادعا می‌کند تا پایان ماه جولای، ۲۵ میلیون دلار از بخش ارزهای دیجیتال جذب کرده است. تحلیلگران شرکت کارگزاری و تحقیقات برنشتاین (Bernstein) این هفته گفتند که پیروزی ترامپ می‌تواند قیمت بیت ‌کوین را به ۹۰,۰۰۰ دلار برساند، در حالی که پیروزی هریس (Harris) ممکن است باعث افت بیت ‌کوین به ۳۰,۰۰۰ دلار شود.

نظر شما در مورد معرفی پلتفرم رمزنگاری جدید دونالد ترامپ و حمایت او از رمزارزها چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دونالد ترامپ راه‌اندازی مالی World Liberty را اعلام کرد – “ما آینده را با رمزارزها در آغوش می‌گیریم” بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.