گزارش روزانه بازار فارکس، 23 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 23 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که داده‌های مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) آمریکا کمتر از حد انتظار منتشر شد، ارزش سهام آسیا در طول شب افزایش یافت.
  • بانک مرکزی اروپا نرخ سپرده خود را 25 واحد کاهش داد.
  • دادلی، از مقامات سابق فدرال رزرو، اظهار داشت که یک احتمال قوی برای کاهش 50 واحدی نرخ بهره وجود دارد.

اخبار بازار فارکس، 23 شهریور 1403 (13 سپتامبر 2024)

  • سهام‌های آسیایی در معاملات شبانه رشد داشتند و همچنین پس از انتشار شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) ایالات متحده که کمی کمتر از انتظار بود، ارزش قرادادهای آتی S&P 500 افزایش یافت. شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی در ایالات متحده دیروز با ۱.۷ درصد نسبت به سال گذشته منتشر شد، که کمی کمتر از پیش‌بینی ۱.۸ درصد نسبت به سال گذشته بود، در حالی که ارقام ماه‌های گذشته نیز به سمت پایین اصلاح شدند. این عوامل به همراه داده‌های هفتگی درخواست‌های بیمه بیکاری منجر به کاهش اندک در ارزش اوراق خزانه‌داری شد. شاخص دلار (DXY) ضعیف شد؛ دلار استرالیا (AUD) و دلار نیوزلند (NZD) بیشترین بازگشت را در میان ارزهای گروه G10 در معاملات شبانه داشتند. (تحقیقات بارکلیز)
  • همان‌طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی اروپا (ECB) دیروز نرخ سپرده را ۲۵ واحد کاهش داد، اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، هیچ سرنخی درباره مسیر سیاست‌های آینده ارائه نداد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) معتقدند که نتیجه بعدی به شدت وابسته به داده‌ها خواهد بود: با وجودی که سناریوی اصلی آن‌ها کاهش بعدی نرخ بهره در ماه دسامبر است، اما آن‌ها احتمال کاهش دیگر در ماه اکتبر را همچنان بالا می‌دانند. پیش‌بینی‌های جدید ارائه‌شده در طول کنفرانس مطبوعاتی شامل اصلاحی به سمت پایین در رشد کوتاه‌مدت به زیر سطح‌های بالقوه بود که عمدتاً ناشی از تقاضای ضعیف‌تر است. پس از اعلام سیاست، ارزش یورو (EUR) افزایش یافت، اگرچه بخش معاملات بارکلیز (Barclays Trading) معتقد است که این افزایش واقعاً ناشی از تصمیم سیاستی نبود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • در جای دیگر، بیل دادلی (Dudley)، یکی از مقامات سابق فدرال رزرو (Fed)، اظهار داشت که دلایل قوی‌ای برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره در نشست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در هفته آینده وجود دارد. این عضو سابق فدرال رزرو با اشاره به کاهش سرعت بازار کار و بیان این که خطرات مربوط به اشتغال بیشتر از چالش‌های مداوم تورم است، از درخواست خود برای کاهش نیم درصدی حمایت کرد. با این حال، در حال حاضر بازار تنها بر اساس احتمال ۵۰ درصدی کاهش نرخ بهره قیمت‌گذاری کرده است، و این نشست به نظر می‌رسد اهمیت بیشتری پیدا کرده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 23 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.