همچنان که دلار آمریکا به زباله تبدیل می‌شود، رابرت کیوساکی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین توصیه می‌کند

همچنان که دلار آمریکا به زباله تبدیل می‌شود، رابرت کیوساکی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین توصیه می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» (Rich Dad Poor Dad)، از بحث در مورد این که بیت‌ کوین (Bitcoin) یا طلا (Gold) بهتر است، انتقاد کرده است. او تأکید کرد که تنها حقیقت مهم این است که چقدر طلا و بیت‌ کوین دارید و به ۳۵ تریلیون دلار بدهی ایالات متحده اشاره کرد که به گفته او مشکل اصلی است. کیوساکی با هشدار درباره سقوط بازار اوراق قرضه، اظهار داشت: «دلار بی‌ارزش است. پس‌انداز کردن دلار، پول تقلبی، را متوقف کنید… شروع به پس‌انداز طلا، نقره و بیت‌ کوین کنید… پول واقعی

کیوساکی توصیه می‌کند برای نجات از بحران‌های اقتصادی در طلا و بیت ‌کوین سرمایه‌گذاری کنید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» (Rich Dad Poor Dad)، این هفته دوباره نظرات خود را در مورد اقتصاد، طلا (Gold) و بیت ‌کوین (Bitcoin) در شبکه اجتماعی ایکس (X) به اشتراک گذاشت. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

او با تأکید بر اهمیت داشتن دارایی‌های واقعی مانند طلا و بیت‌ کوین و نادیده گرفتن بحث‌ها درباره اینکه کدام‌یک بهتر است، اظهار داشت:

«من نمی‌فهمم. چرا همه بحث می‌کنند که کدام بهتر است؟ طلا یا بیت ‌کوین؟ به نظر من، تنها واقعیت‌هایی که اهمیت دارند این است که چند سکه طلا دارید و چند بیت‌ کوین؟ پایان بحث.»

این نویسنده مشهور همچنین درباره سقوط بازار اوراق قرضه هشدار داد، که به باور او نشانه مشکلات اقتصادی عمیق‌تری است.

او گفت: «بازار اوراق قرضه در حال سقوط است. آیا متوجه هستید که اقتصاد جهانی بر پایه بدهی استوار است؟ اوراق قرضه، بدهی است و کل دنیا بر این اساس حرکت می‌کند، و این فروپاشی نشان‌دهنده مشکلات عمیق‌تری در اقتصاد است. در حالی که سقوط بازارها آشکار است، سقوط بانک‌ها پنهان است و بسیار خطرناک‌تر. به همین دلیل من در دارایی‌های فیزیکی مانند طلا (Gold)، نقره (Silver) و بیت ‌کوین (Bitcoin) سرمایه‌گذاری می‌کنم. من به طلا و نقره بسیار اعتقاد دارم، پول واقعی، نه پول تقلبی.» کیوساکی بارها درباره سقوط بازارها هشدار داده است. در ماه آگوست، او اعلام کرد که زمان سقوط بازار سهام رسیده و «زیان‌ها قابل توجه است.»

کیوساکی (Kiyosaki) هشدار داد که صرف‌نظر از این که دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق، یا کامالا هریس (Kamala Harris)، معاون رئیس‌جمهور، در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر پیروز شوند، بدهی ملی ایالات متحده یک مشکل اساسی است.

او گفت: «مشکل واقعی ۳۵ تریلیون دلار بدهی ایالات متحده است… نه ترامپ و نه کامالا نمی‌توانند این مشکل را حل کنند.» وی خاطرنشان کرد که پرداخت بهره بر روی این بدهی اکنون بیش از ۱ تریلیون دلار در سال است. او توضیح داد: «اگر هر دقیقه ۱ دلار خرج کنید، ۳۱,۶۸۸ سال طول می‌کشد تا ۱ تریلیون دلار خرج شود.» این نویسنده مشهور تأکید کرد:

«به‌طور ساده بگوییم، ما در شرایط بسیار بدی قرار داریم. دلار بی‌ارزش است. پس‌انداز دلار، پول تقلبی را متوقف کنید… شروع به پس‌انداز طلا (Gold)، نقره (Silver) و بیت ‌کوین (Bitcoin) کنید… پول واقعی.»

نظر شما در مورد هشدارهای رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار پدر فقیر، در مورد اقتصاد و توصیه او برای سرمایه‌گذاری در طلا، نقره و بیت کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره همچنان که دلار آمریکا به زباله تبدیل می‌شود، رابرت کیوساکی به سرمایه‌گذاری در بیت کوین توصیه می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.