کانادا در مسیری قرار دارد که تورم را کنترل کند

کانادا در مسیری قرار دارد که تورم را کنترل کند
آنچه در این مقاله میخوانید

استفان پولوز، رئیس سابق بانک مرکزی کانادا می‌گوید: همه چیز همانطور که باید پیش می‌رود تا کانادا تورم را کنترل کند.

پولوز، رئیس سابق بانک مرکزی کانادا و مشاور ویژه فعلی در این زمینه، گفت: ما فشارهای نزولی زیادی در سیستم داریم، تورم به 2.5 درصد کاهش یافته است، بنابراین فکر می‌کنم خطرات در حال حاضر در مسیر نزولی انباشته شده‌اند.

بر اساس آمار کانادا، تورم در این کشور در ماه جولای به 2.5 درصد رسید که پایین‌ترین میزان از مارس 2021 است. رئیس سابق بانک مرکزی کانادا می‌گوید، تیف مکلم، رئیس فعلی بانک مرکزی کانادا، حق دارد که مراقب خطرات منفی اقتصاد باشد.

با توجه به هدف تورم در چشم‌انداز و مازاد عرضه بیشتر در اقتصاد، خطرات نزولی وزن بیشتری را در مذاکرات سیاست پولی می‌گیرند.

ماکلم در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه ژوئیه گفت: ما نیاز به رشد داریم تا تورم بیش از حد کاهش نیابد، حتی زمانی که تلاش می‌کنیم تورم را به هدف دو درصد برسانیم.

پیشرفت‌های حاصل شده در مورد تورم در هر دو طرف مرز آمریکای شمالی به پولوز خوش‌بینی می‌دهد، اما او معتقد است که به همه کارت‌های روی میز نگاه می‌کند و می‌گوید که شانس فرود ملایم نباید بدیهی در هیچ‌یک از طرفین تلقی شود.

پولوز می‌گوید: ما باید برای یک رکود آماده باشیم و تظاهر نکنیم که نمی‌تواند اتفاق بیفتد.

یکی از حوزه‌های اقتصاد کانادا که به شدت مورد بررسی قرار می‌گیرد، شکاف قابل توجه در بهره‌وری در این کشور در مقایسه با همتایان جهانی است. بانک مرکزی کانادا اخیراً خاطرنشان کرد که کانادا در سال‌های اخیر رشد بهره‌وری نداشته است و طی چهار دهه گذشته نسبت به برخی از کشورهای همتای جهانی به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. پولوز می‌گوید دلیل بزرگی برای مشکل بهره‌وری کانادا این است که ما محیط مساعدی برای سرمایه‌گذاری ارائه نمی‌کنیم.

یکی از راه های کلیدی برای رشد بهره وری، جذب افراد بیشتر به نیروی کار است. پولوز فکر می‌کند مهاجرت برای اقتصاد آینده کانادا ضروری است و برای رشد حیاتی است. وضعیت جمعیتی در کانادا به گونه‌ای است که ما اصلاً نیروی کار خود را افزایش نمی‌دهیم. پولوز می‌گوید که هر گونه رشد در نیروی کار ما در آینده قابل پیش‌بینی از طریق مهاجرت خواهد بود. او بر این باور است که چالش‌های ناشی از مهاجرت سریع، مانند مسائل مسکن، فقط موانع سر راه هستند که برای رشد اقتصاد کانادا ضروری هستند.

پولوز گروهی را برای دولت فدرال رهبری می‌کند که وظیفه تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر صندوق بازنشستگی در مشاغل کانادایی را دارد. تمرکز او بر شناسایی موانع کلیدی سرمایه‌گذاری بازنشستگی و تلاش برای رفع آنهاست.

پولوز می‌گوید که به دنبال موانعی است که حقوق بازنشستگی با آن روبرو می‌شود که ممکن است مانع از آن شود که مشکلات زندگی خود را رفع کنند. او می‌گوید که کارگروه برای ایجاد فرصت‌های بیشتر برای حقوق بازنشستگی در کانادا و آسان‌تر کردن انتخاب سرمایه‌گذاری‌های خانگی برای آن‌ها تماس گرفته است.

دیدگاه خود را درباره کانادا در مسیری قرار دارد که تورم را کنترل کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.