گزارش روزانه بازار فارکس، 26 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 26 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌‎خوانید:

  • با خوش بینی نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این هفته، ارزش سهام جهانی افزایش یافت.
  • داده‌های ناامیدکننده از چین، درخواست‌ها از بانک خلق چین (PBoC) برای افزایش بسته‌های تشویقی را افزایش می‌دهد.
  • پیش‌بینی ما در مورد کاهش نرخ بهره از سوی کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در روز چهارشنبه 25 واحد باقی ماند، هر چند فعالان بازار اکنون بر اساس کاهش 41 واحدی قیمت‌گذاری می‌کنند.

اخبار بازار فارکس، 26 شهریور 1403 (16 سپتامبر 2024)

  • همچنان که انتظارات برای تغییر سیاست فدرال رزرو (Fed) در روز چهارشنبه بازارهای سهام را تقویت کرده است، بورس‌های آسیایی به طور کلی صعود کردند و ارزش قراردادهای آتی سهام آمریکا و اروپا نیز با افزایش همراه بود. با افزایش احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره، دلار آمریکا (USD) در پایان هفته گذشته تضعیف شد. ارزش جفت ارز دلار آمریکا /ین ژاپن (USDJPY) به طور چشمگیری تغییر کرد و در حال حاضر در پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۲۳ معامله می‌شود. (بلومبرگ)
    • این هفته، فدرال رزرو (Federal Reserve) آغازگر جلسات بانک‌های مرکزی است، در حالی که بانک انگلستان (Bank of England) روز پنج‌شنبه و بانک ژاپن (Bank of Japan) روز جمعه جلسات خود را برگزار می‌کنند. (بلومبرگ)

  • داده‌های اقتصادی چین همچنان ناامیدکننده هستند و در سایه هدف رشد ۵ درصدی قرار دارند. تولیدات کارخانه‌ای، مصرف و سرمایه‌گذاری در ماه آگوست بیش از حد انتظار کاهش یافتند، در حالی که نرخ بیکاری به طور غیرمنتظره‌ای به بالاترین سطح در شش ماه گذشته رسید. بانک مرکزی چین (People’s Bank of China – PBoC) اواخر روز جمعه اعلام کرد که پس از آن که داده‌های اعتباری نشان دادند ضریب اطمینان بخش خصوصی همچنان ضعیف باقی مانده است، مبارزه خود با کاهش تورم را تشدید خواهد کرد و برای احیای اقتصاد سیاست‌های بیشتری را آماده خواهد کرد. (بلومبرگ)
    • نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNY) به ۷.۰۹ کاهش یافته است، اما انتظار داریم ضعف اقتصادی چین فضای لازم را برای افزایش ارزش این جفت ارز در میان‌مدت فراهم کند. استراتژیست‌های ما پیش‌بینی می‌کنند که این نرخ تا پایان سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ به ۷.۱۵ و تا پایان سه‌ماهه سوم به ۷.۲۱ برسد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • توجه فعالان بازار به تصمیم‌گیری در مورد نرخ بهره از سوی کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در روز چهارشنبه معطوف است. ما همچنان بر پیش‌بینی کاهش ۲۵ واحدی پافشاری می‌کنیم؛ با این حال، پس از گزارش‌های متمایل به سیاست‌های تسهیلی از وال‌استریت ژورنال (WSJ) و فایننشال تایمز (FT) در روز پنج‌شنبه، قیمت‌گذاری فعالان بازار به سمت کاهش ۵۰ واحدی (با ۴۱ واحد) متمایل شده است. انتظار می‌رود گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی که فردا منتشر می‌شود، راهنمای مفیدی باشد؛ فعالان بازار کاهش ۰.۲ درصد نسبت به ماه گذشته (MoM) را پیش‌بینی کرده‌اند در حالی که اقتصاددانان ما کاهش ۰.۱ درصدی را انتظار داشتند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • در هر صورت، ما انتظار داریم جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، اختیاری بودن را حفظ کند و نسبت به سرعت کاهش تعهدات خود را حفظ کند و همچنان بر اهمیت داده‌های اقتصادی تأکید نماید. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 26 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.