غلبه بر عدم تعادل برق ایران نیازمند سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری است

غلبه بر عدم تعادل برق ایران نیازمند سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری است
آنچه در این مقاله میخوانید

ایران برای غلبه بر عدم تعادل عرضه و تقاضای برق در کشور، به حدود یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاه نیاز دارد. این موضوع را رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنفی نیروگاه‌های ایران اعلام کرده است.

علی نیکبخت روز شنبه در یک کنفرانس خبری در تهران گفت:

«اگر هیچ اقدامی در خصوص شبکه برق ایران صورت نگیرد، انتظار می‌رود کشور در تابستان سال آینده با کمبود ۲۶,۰۰۰ مگاواتی برق مواجه شود.»

نیکبخت با اشاره به عدم تعادل انرژی فعلی در کشور افزود: «با افزودن واحدهای جدید به نیروگاه‌های موجود و توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر، که امروزه در سراسر جهان مرسوم شده است، می‌توان شرایط را تغییر داد.»

او همچنین گفت: «ایران پتانسیل بالایی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر دارد و با توسعه این بخش، مشکلات تا حد زیادی حل خواهند شد.»

همچنان که موج‌های گرمای جدید کشور را تحت تاثیر قرار دادند، مصرف اوج برق در ایران در تابستان امسال تقریباً به ۸۰,۰۰۰ مگاوات رسید.

برای تأمین تقاضای برق در دوره اوج مصرف تابستان، وزارت نیرو چندین برنامه را اجرا کرد که افزایش تولید برق و مدیریت مصرف از مهم‌ترین آن‌ها بودند.

این وزارتخانه در تابستان یک برنامه جامع را اجرا کرد که بر اساس آن، خانوارهایی که مصرف کمی داشتند تشویق شدند، در حالی که مشترکانی که مصرف آن‌ها از حد نرمال فراتر رفت، با جریمه مواجه شدند.

در دهه گذشته، افزایش مداوم دما و کاهش چشمگیر بارش در سراسر ایران، کشور را در زمینه تأمین برق در دوره‌های اوج مصرف با مشکلاتی مواجه کرده است.

شرکت تولید، توزیع و انتقال نیروی برق ایران (معروف به توانیر) بارها اعلام کرده که برنامه‌های متعددی را برای مدیریت وضعیت و جلوگیری از قطع برق در کشور اجرا می‌کند.

دیدگاه خود را درباره غلبه بر عدم تعادل برق ایران نیازمند سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.