گزارش روزانه بازار فارکس، 27 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 27 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در آستانه برگزاری نشست فردای کمیته فدرال بازار باز (FOMC)، دلار تثبیت می‌شود. ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) به بالای 140 بازگشت.
  • شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده امروز راهنمایی نهایی را ارائه می‌کند – پیش‌بینی اقتصاددانان ما قوی‌تر از پیش‌بینی فعالان بازار است.
  • انتظار می‌رود که نشست بانک انگلستان در روز پنج‌شنبه برگزار شود، اما نتایج حاصل از آن بدون تغییر باقی مانده است.

اخبار بازار فارکس، 27 شهریور 1403 (17 سپتامبر 2024)

  • دلار پس از چهار روز کاهش، شب گذشته تثبیت شد. دلار آمریکا (USD) در برابر ین ژاپن (JPY) بخشی از زیان‌های خود را جبران کرد و نرخ این جفت ارز دوباره به بالای سطح کلیدی حمایت ۱۴۰ بازگشت. بازارها بیشتر به سمت کاهش نیم درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو (Federal Reserve) در روز چهارشنبه تمایل پیدا کرده‌اند. بحث بر سر کاهش ۲۵ یا ۵۰ واحدی نرخ بهره باعث اختلاف نظرات بسیاری شده است، چون داده‌های اقتصادی آمریکا در حال ضعیف شدن هستند، اما تورم همچنان مقاوم باقی مانده است. داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی آمریکا که امروز اعلام می‌شود، ممکن است راهنمای نهایی را ارائه دهد. (بلومبرگ)
    • ارزش قراردادهای آتی سهام اروپا و آمریکا افزایش یافت، در حالی که با وجود عملکرد قوی از شاخص‌های آسیایی، شاخص نیکی (Nikkei) ۱ درصد کاهش یافت. اگر بانک مرکزی ژاپن احتمال افزایش نرخ بهره در ماه اکتبر را اعلام کند، شاخص نیکی که عمدتاً وابسته به صادرات است، ممکن است تحت فشار بیشتری قرار گیرد. (بلومبرگ)

  • به‌عنوان آخرین داده مهم پیش از برگزاری جلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC)، داده‌های مربوط به شاخص خرده‌فروشی آمریکا که امروز اعلام می‌شود، توجه‌ فعالان بازار را به خود جلب خواهد کرد. اقتصاددانان ما پیش‌بینی می‌کنند که این گزارش قوی‌تر از انتظارات فعالان بازار خواهد بود (به ‌عنوان مثال، شاخص خرده‌فروشی مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی ۰.۴ درصد ماهانه در مقابل ۰.۱ درصد پیش‌بینی‌شده، تولید صنعتی ۰.۸ درصد ماهانه در مقابل ۰.۱ درصد اتفاق نظر). اگر گزارش ضعیفی منتشر شود، از نظر بسیاری کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره تقریباً تأیید خواهد شد؛ فعالان بازارها برای فردا ۴۲ واحد کاهش نرخ بهره را پیش‌بینی کرده‌اند و تیترها به دقت برای یافتن هر گونه سرنخ بیشتر رصد خواهند شد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • به نظر می‌رسد که وضعیت جلسه بانک مرکزی انگلیس که روز پنج‌شنبه برگزار می‌شود، بیشتر قابل پیش‌بینی باشد. همسو با اتفاق نظر بازار، اقتصاددانان ما انتظار دارند که نرخ بهره در حال حاضر ثابت بماند و تصمیمات گرفته شده در این جلسه بدون تغییر نسبت به گذشته ادامه یابد، و پیش‌بینی می‌کنند که در ماه نوامبر ۲۵ واحد کاهش نرخ بهره صورت گیرد. پس از این، برخی عدم اطمینان‌ها در مورد مسیر کاهش‌ها وجود دارد، به این معنا که آیا باید وقفه‌ای ایجاد شود یا کاهش‌ها به صورت پی‌درپی ادامه یابند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • اگرچه بازار کار بریتانیا همچنان نشانه‌هایی از کاهش فشار نشان داده و تولید ناخالص داخلی (GDP) در ماه جولای ضعیف‌تر از حد انتظار بود، ما بر این باور نیستیم که این داده‌ها به‌اندازه‌ای ضعیف باشند که کمیته سیاست پولی (MPC) را به کاهش نرخ بهره در روز پنج‌شنبه وادار کنند، و انتظار داریم که رأی‌گیری با نسبت ۸ به ۱ به نفع حفظ نرخ فعلی انجام شود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز).
    • برای گزارش تورم فردا، ما انتظار داریم که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) کل کالاها کمی کاهش یابد و به ۲.۱ درصد نسبت به سال گذشته برسد، در حالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی به ۳.۴ درصد به دلیل افزایش خدمات برسد. مگر این که یک شگفتی عمده رخ دهد، انتظار نمی‌رود که این موضوع تأثیر قابل توجهی بر انتظارات داشته باشد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 27 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.