تقویت دلار آمریکا در آستانه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو

تقویت دلار آمریکا در آستانه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو
آنچه در این مقاله میخوانید

دلار آمریکا در برابر اکثر ارزهای اصلی روز سه‌شنبه به دنبال داده‌های خرده‌فروشی بهتر از حد انتظار که به نظر می‌رسید از موضع کمتر تهاجمی فدرال رزرو حمایت می‌کرد، در زمانی که نرخ بهره را کاهش می‌داد، تقویت شد.

داده‌های وزارت بازرگانی روز سه‌شنبه نشان داد که خرده‌فروشی ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای 0.1 درصد در ماه آگوست افزایش یافت، که نشان می‌دهد اقتصاد در اکثر سه ماهه سوم در وضعیت ثابتی باقی مانده است.

کمیته بازار آزاد فدرال در پایان جلسه روز چهارشنبه خود تصمیم خود را درباره نرخ بهره اعلام خواهد کرد و پس از آن جروم پاول رئیس کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از ارزها از جمله ین و یورو اندازه گیری می‌کند، با 0.22 درصد افزایش به 100.93 رسید.

در برابر ین، دلار پس از کاهش اندکی پس از داده‌های خرده‌فروشی، با 0.87 درصد افزایش به 141.775 رسید. اکسل مرک، رئیس و مدیر سرمایه‌گذاری Merk Investments در پال آلتو، کالیفرنیا، گفت: ما بدیهی است که منتظر FOMC هستیم. احتمالاً این موضوع کلی است و ما برخی از اقدامات اقتصادی را امروز منتشر کرده‌ایم.

قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال رزرو افزایش یافته است تا شانس کاهش 50 واحدی نرخ بهره را به 61 درصد در برابر 30 درصد یک هفته قبل برساند. پس از آنکه گزارش‌های رسانه‌ای چشم‌انداز کاهش تهاجمی‌تر را احیا کرد، شانس به شدت کاهش یافته است.

به نظر می‌رسد سایر داده‌های اقتصادی در روز چهارشنبه حمایتی را از فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره کمتر تهاجمی نشان دهد. موجودی‌های تجاری ایالات متحده، یکی از اجزای اصلی تولید ناخالص داخلی، در ماه جولای ۰.۳ درصد رشد بهتر از حد انتظار داشت در حالی که تولید کارخانه‌ها در آگوست افزایش یافت.

به طور کلی، بازار در چند ماه آینده در کاهش نرخ‌های متعدد قیمت‌گذاری می‌کند و نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شاید بازار از خودش جلوتر رفته است.

انتظار می‌رود بانک ژاپن سیاست‌های خود را در روز جمعه ثابت نگه دارد، اما نشان می‌دهد که افزایش بیشتر نرخ بهره در راه است و شاید جلسه بعدی در ماه اکتبر را به یک جلسه زنده تبدیل کند.

همچنین انتظار می‌رود بانک انگلستان در جلسه روز پنج‌شنبه، نرخ بهره را در 5 درصد حفظ کند، اگرچه بازارها با احتمال تقریباً 36 درصدی برای کاهش مجدد قیمت‌گذاری کرده‌اند.

استرلینگ بهترین ارز G10 در سال جاری با افزایش 3.43 درصدی دلار به لطف نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری در اقتصاد بریتانیا و چسبندگی در تورم، منجر به افزایش قیمت پوند در برابر دلار شده است.

دیدگاه خود را درباره تقویت دلار آمریکا در آستانه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.