کمیسیون بورس و اوراق بهادار کلوپ فلای‌فیش را به خاطر ارائه NFT ثبت‌نشده جریمه کرد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار کلوپ فلای‌فیش را به خاطر ارائه NFT ثبت‌نشده جریمه کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شرکت Flyfish Club را به دلیل عرضه غیرقانونی اوراق بهادار رمز ارز از طریق توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) متهم کرده است. این شرکت ۱۴.۸ میلیون دلار برای یک پروژه رستوران انحصاری جمع‌آوری کرده بود. این نهاد نظارتی اعلام کرد که Flyfish موافقت کرده است تا با صدور دستور توقف و خودداری مواجه شود، ۷۵۰,۰۰۰ دلار جریمه مدنی بپردازد، و به تعهدات خاصی پایبند باشد.

اتهام کمیسیون بورس و اوراق بهادار به Flyfish Club برای عرضه غیرقانونی رمزارز

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روز دوشنبه اعلام کرد که شرکت Flyfish Club LLC را به دلیل عرضه غیرقانونی اوراق بهادار رمزارز در قالب توکن‌های غیرقابل تعویض (NFTs) که تقریباً ۱۴.۸ میلیون دلار از سرمایه‌گذاران برای تأمین مالی ساخت و راه‌اندازی یک رستوران خصوصی به نام Flyfish Club جمع‌آوری کرده بود، متهم کرده است.

SEC در جزئیات این پرونده توضیح داد:

“Flyfish حدود ۱۶۰۰ توکن NFT را به سرمایه‌گذاران عرضه و فروخت. طبق دستور صادره، یک NFT از Flyfish تنها وسیله برای عضویت در این باشگاه خصوصی محسوب می‌شد.”

این نهاد نظارتی افزود: «دستور صادره نشان می‌دهد که در طول این عرضه، Flyfish اقدامات بازاریابی گسترده‌ای انجام داد که NFTها را به‌عنوان سرمایه‌گذاری تبلیغ کرد و سرمایه‌گذاران را به انتظار کسب سود از طریق تلاش‌های Flyfish هدایت کرد.»

دستور کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) همچنین خاطرنشان کرد که Flyfish با پیشنهاد سود احتمالی از طریق فروش مجدد NFTها یا اجاره آن‌ها به‌عنوان بخشی از یک «استراتژی درآمد غیرفعال»، سرمایه‌گذاران را ترغیب کرد. دستور صادره نشان داد که با وجود این که برای دسترسی به عضویت تنها به یک NFT نیاز بود، ۴۲ درصد از سرمایه‌گذاران بیش از یک NFT خریداری کردند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) شرکت Flyfish را به نقض بندهای ۵(a) و ۵(c) از قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳ متهم کرد، چون این عرضه بدون ثبت یا معافیت از ثبت انجام شده بود. این نهاد نظارتی اعلام کرد:

“بدون پذیرش یا رد یافته‌های کمیسیون، Flyfish با صدور دستور توقف و خودداری، پرداخت ۷۵۰,۰۰۰ دلار جریمه مدنی و پایبندی به تعهدات خاص موافقت کرده است.”

نظر شما در مورد اتهامات کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه Flyfish Club چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره کمیسیون بورس و اوراق بهادار کلوپ فلای‌فیش را به خاطر ارائه NFT ثبت‌نشده جریمه کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.