بیش از 2,300 هکتار زمین در مدت 5 ماه به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

بیش از 2,300 هکتار زمین در مدت 5 ماه به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

بر اساس آمار منتشر شده توسط اداره کل برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، ۲,۳۳۳ هکتار زمین از طریق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری در طول پنج ماه نخست سال جاری (اول فروردین تا ۳۱ مرداد) به پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص داده شده است.

هفته گذشته، حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران، اعلام کرد که نهضت ملی مسکن برنامه توسعه اصلی دولت است.

همان‌طور که در اواخر تیر ماه توسط وزیر سابق راه و شهرسازی اعلام شد، ۲.۶ میلیون واحد نهضت ملی مسکن هم‌اکنون در سراسر کشور در حال ساخت است.

مهرداد بذرپاش اعلام کرد که این واحدها در مدل‌های مختلف در کشور در حال ساخت هستند، برخی از آن‌ها تحویل داده شده و بقیه در مراحل مختلف پیشرفت قرار دارند.

نهضت ملی مسکن یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم در بخش مسکن است و بر اساس این سیاست، ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال برنامه‌ریزی شده است.

این پروژه یکی از طرح‌هایی است که دولت از طریق آن تلاش می‌کند به افراد کم‌درآمد جامعه کمک کند تا صاحب خانه شوند.

هادی عباسی اصل، معاون وزیر راه و شهرسازی، بر تسریع در اجرای قانون جهش تولید مسکن برای دستیابی به اهداف دولت سیزدهم تأکید کرده است.

در اواخر شهریور ۱۴۰۲، مهرداد بذرپاش از آغاز برنامه‌ای برای اختصاص زمین رایگان (در چارچوب نهضت ملی مسکن) به زوج‌های جوان برای کمک به آن‌ها در ساخت خانه خبر داد.

نهضت ملی مسکن برای ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در چهار سال یکی از برنامه‌های اصلی دولت فعلی در بخش مسکن است.

بر اساس این طرح، از این چهار میلیون واحد مسکونی، ۳.۲ میلیون واحد در شهرها و ۸۰۰ هزار واحد در روستاها ساخته خواهد شد.

پس از طرح اقدام ملی مسکن (که در سال ۲۰۱۸ میلادی / ۱۳۹۷ شمسی آغاز شد)، نهضت ملی مسکن دومین برنامه بزرگ دولت برای تأمین واحدهای مسکونی مقرون به صرفه برای اقشار کم‌درآمد است.

عملیات ساخت ۲۰۹,۲۱۲ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شد.

مراسم آغاز عملیات مذکور و همچنین افتتاح برخی پروژه‌های توسعه‌ای در بخش مسکن با حضور وزیر سابق راه و شهرسازی، رستم قاسمی برگزار شد.

همچنین، در تیرماه ۱۴۰۱، وزیر پروژه ساخت اولین گروه از واحدهای مسکونی مقرون به صرفه برای کارگران را در چارچوب نهضت ملی مسکن افتتاح کرد.

در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۲، ۱,۲۷۸ واحد از نهضت ملی مسکن طی مراسمی با حضور عارف نوروزی، سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام، به متقاضیان تحویل داده شد.

این واحدها به متقاضیان در پنج استان سراسر کشور تحویل داده شدند.

ستاد اجرایی فرمان امام تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۱۰۰,۰۰۰ واحد در چارچوب نهضت ملی مسکن امضا کرده است.

به گفته نوروزی، ستاد اجرایی فرمان امام همچنین ۲,۰۰۰ واحد مشابه را در فروردین ۱۴۰۲ تکمیل کرده و تحویل داده است.

در مراسم افتتاحیه، این مقام مسئول اظهار داشت که ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن توسط ستاد اجرایی فرمان امام در ۲۷ استان در حال اجرا است.

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور وقت، اعلام کرده بود که نهضت ملی مسکن پروژه اصلی دولت سیزدهم برای پاسخگویی به نیازهای مردم است و علاوه بر وزارت راه و شهرسازی، تمام نهادهای مرتبط نیز برای دستیابی به این هدف تلاش می‌کنند.

دیدگاه خود را درباره بیش از 2,300 هکتار زمین در مدت 5 ماه به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.