گزارش روزانه بازار فارکس، 28 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 28 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه تصمیم‌گیری فدرال رزرو، سهام روند متفاوتی را نسبت به یکدیگر طی می‌کنند. ارزش اوراق خزانه‌داری آمریکا و دلار آمریکا در طول شب ثابت ماند.
  • پیش‌بینی فعالان بازار برای کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو امشب به 50 واحد متمایل است، اما بسیاری از اقتصاددانان کاهش 25 واحدی نرخ بهره را پیش‌بینی می‌کنند.
  • داده‌های تورم بریتانیا به طور کلی در یک راستا هستند – انتظار می‌رود که بانک انگلیس نرخ‌ها را فردا حفظ کند.

اخبار بازار فارکس، 28 شهریور 1403 (18 سپتامبر 2024)

  • بورس‌های آسیایی شب گذشته با نوسانات همراه بودند، و در مورد میزان کاهش نرخ بهره فدرال رزرو – اولین بار از جولای ۲۰۱۹ – عدم قطعیت همچنان وجود داشت. ارزش قراردادهای آتی سهام اروپا کاهش یافت، در حالی که ارزش سهام آمریکا و مکزیک افزایش یافت. انتظارات برای کاهش چشمگیر و سریع نرخ بهره در بازارها شکل گرفته است، به‌طوری که سهام در سطوح بالا قرار دارند و بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا در پایین‌ترین سطوح اخیر هستند. ارزش اوراق خزانه‌داری آمریکا و دلار تغییر چندانی نکردند و دلار بخش عمده‌ای از روند صعودی اندک خود را که دیروز پس از انتشار داده‌های قوی‌تر مربوط به شاخص خرده‌فروشی رخ داده بود، از دست داد. (بلومبرگ)

  • فعالان بازار به شدت در انتظار تصمیم امروز فدرال رزرو در ساعت ۷ عصر به وقت بریتانیا هستند، که ممکن است کاهش ۲۵ یا ۵۰ واحدی (bp) نرخ بهره را اعلام کند. بازار به سمت کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره متمایل شده است، به‌طوری که صبح امروز ۴۲ واحد کاهش در قیمت‌ها لحاظ شده است، اما همچنان حمایت‌کنندگان بسیاری برای هر دو سمت وجود دارد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • استدلال اصلی در حمایت از کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره این است که داده‌های اقتصادی چنین کاهشی را توجیه نمی‌کنند – کاهش‌های ۵۰ واحدی به طور تاریخی نزدیک به رکودها اتفاق افتاده‌اند. شاخص خرده‌فروشی در ماه آگوست دیروز بالاتر از انتظار بود و به ۰.۱ درصد ماهانه (MoM) در مقابل ۰.۲- درصد مورد انتظار رسید، اما این افزایش شگفتی بزرگی ایجاد نکرد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • در پیامهای فدرال رزرو شفافیت چندانی درباره اقدام احتمالی آن‌ها وجود نداشته است، بنابراین هر نتیجه‌ای ممکن است باعث نوسانات شود. کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره احتمالاً در کوتاه‌مدت باعث ادامه کاهش ارزش دلار آمریکا خواهد شد، در حالی که کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد و باعث کاهش ارزش سهام از سطوح بالای فعلی شود. (بلومبرگ)
  • در بریتانیا، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) در ماه آگوست به ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته رسید که مطابق با پیش‌بینی ما و اتفاق نظر فعالان بازار بود. با این حال، تورم در بخش خدمات همچنان ثابت مانده و مطابق با پیش‌بینی به ۵.۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. این داده‌ها احتمالاً فردا تأثیری بر تصمیم بانک انگلستان نخواهد داشت، جایی که انتظار می‌رود با رای اکثریت ۸-۱، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • انتظار نمی‌رود که اقدامات کمیته فدرال بازار باز (FOMC) تأثیری بر این جلسه داشته باشد، اگرچه یک چرخه کاهش شدیدتر از سوی فدرال رزرو می‌تواند در آینده به اقدامات بیشتری منجر شود.
    • پیش‌بینی اقتصاددانان ما کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره در ماه‌های نوامبر، دسامبر و فوریه است که با قیمت‌گذاری بازار همخوانی دارد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 28 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.