تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو

تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • در حالی که معامله گران در آستانه برگزاری نشست سیاست کمیته فدرال بازار باز (FOMC) قرار دارند، دلار در وضعیتی نامطلوب قرار داشت.
  • اقتصاددانان کاهش 0.2 درصدی در شاخص خرده فروشی در ایالات متحده را پیش‌بینی می‌کنند.
  • پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تورم مصرف‌کننده بریتانیا ممکن است در سطح 2.2 درصد باقی بماند.

همچنان که ارزش پوند به سطوح بالاتر صعود کرده و ارزش دلار به دلیل افزایش گمانه‌زنی‌ها برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو، کاهش یافته است، تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) نشان می‌دهد که روند صعودی ارزش پوند ادامه خواهد داشت. در همین حال، شرکت‌کنندگان بازار به شدت منتظر انتشار داده‌های مربوط به تورم بریتانیا و برگزاری جلسه سیاست‌گذاری بانک انگلستان هستند.

روز سه‌شنبه، همچنان که معامله‌گران خود را برای جلسه سیاست‌گذاری کمیته فدرال بازار باز (FOMC) آماده می‌کردند، دلار آمریکا در موقعیت ضعیفی قرار داشت. قراردادهای آتی نشان می‌دهد که احتمال کاهش ۵۰ واحدی بیشتر از کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره است. این تغییر در انتظارات روز جمعه پس از گزارش‌های رسانه‌های مهم آمریکا در مورد کاهش نسبی نرخ بهره ایجاد شد. در عین حال، یک مقام بازنشسته فدرال رزرو گفت که دلایل محکمی برای یک کاهش قابل توجه نرخ بهره در روز چهارشنبه وجود دارد.

با این حال، این چشم‌انداز ممکن است پس از انتشار گزارش مربوط به شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده دوباره تغییر کند. اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند که فروش‌ها ۰.۲ درصد کاهش یابد. کاهش بیشتر از حد انتظار در فروش می‌تواند گمانه‌زنی‌ها را برای کاهش بیشتر تقویت کرده و فشار بیشتری بر دلار وارد کند. از سوی دیگر، اگر فروش‌ها بالاتر از حد انتظار باشند، گمانه‌زنی‌ها برای کاهش کمتر نرخ بهره افزایش خواهد یافت و در این صورت، دلار تقویت می‌شود.

در همین حال، در بریتانیا، شرکت‌کنندگان بازار منتظر اعلام وضعیت تورم هستند. بر اساس پیش‌بینی‌ها، تورم مصرف‌کننده ممکن است در ۲.۲ درصد باقی بماند، اما نرخ مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی ممکن است افزایش یابد. در حال حاضر، انتظار می‌رود که بانک انگلستان نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد. با این حال، انتظارات برای کاهش نرخ بهره افزایش یافته است و احتمال کاهش ۲۵ واحدی از ۲۰ درصد به ۳۸ درصد افزایش یافته است.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز پوند/ دلار آمریکا

  • شاخص خرده فروشی مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی ایالات متحده نسبت به ماه گذشته (m/m)
  • شاخص خرده‌فروشی ایالات متحده نسبت به ماه گذشته (m/m)

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا: گاوها قیمت را از سطح 1.3200 فراتر بردند

GBPUSD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD) به بالاتر از سطح کلیدی ۱.۳۲۰۰ افزایش یافته است. از آن جا که قیمت به خوبی بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) قرار دارد، تمایل صعودی قوی است. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به منطقه اشباع خرید معامله می‌شود.

قابل توجه است که آخرین باری که قیمت به مقاومت ۱.۳۲۰۰ رسید، خرس‌ها به سرعت کنترل بازار را با یک کندل بزرگ به دست گرفتند. همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) وارد منطقه اشباع خرید نشد. با این حال، این بار، حرکت صعودی قوی‌تر است. بنابراین، ممکن است قیمت به زودی به سطح ۱.۳۳۰۱ برسد.

دیدگاه خود را درباره تحلیل قیمت جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBP/USD): افزایش گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش 50 واحدی نرخ بهره فدرال رزرو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.