بازارها در انتظار تصمیم فدرال رزرو هستند: افزایش قیمت بیت کوین، افت طلا، نوسان سهام

بازارها در انتظار تصمیم فدرال رزرو هستند: افزایش قیمت بیت کوین، افت طلا، نوسان سهام
آنچه در این مقاله میخوانید

تنها یک روز پیش از آن که اعضای فدرال رزرو ایالات متحده برای بحث در مورد احتمال کاهش نرخ بهره فدرال با یکدیگر ملاقات کنند، ارزش بیت ‌کوین (Bitcoin) روز سه‌شنبه به ۶۱,۳۳۱ دلار رسید. در حالی که قیمت بیت ‌کوین ۵ درصد رشد را ثبت کرد، بازارهای سهام سیگنال‌های متفاوتی نشان دادند و نزدیک به بالاترین سطوح قبلی نوسان داشتند و قیمت طلا بیش از نیم درصد کاهش یافت.

قیمت بیت ‌کوین به ۶۱ هزار دلار رسید؛ گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره فدرال، سرمایه‌گذاران را دچار اختلاف کرد

اگرچه شاخص‌های معیار صبح را با نزدیکی به رکوردهای قبلی آغاز کردند، سهام‌ها با نزدیک شدن به بعدازظهر کمی نوسان داشتند. از میان بازیگران اصلی—راسل ۲۰۰۰ (Russell 2000)، اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500)، داو جونز (Dow Jones) و نزدک (Nasdaq)—تنها راسل ۲۰۰۰ و نزدک تا ساعت ۳ بعدازظهر به وقت شرقی (ET) توانستند اندکی افزایش ارزش سهام پیدا کنند. این نوسانات در وال‌استریت درست قبل از برگزاری نشست مورد انتظار کمیته فدرال بازار باز (FOMC) در روز چهارشنبه اتفاق افتاد.

در حال حاضر، ابزار Fedwatch بورس کالای شیکاگو (CME) نشان می‌دهد که احتمال کاهش نرخ بهره ۲۵ واحدی (bps) ۳۷ درصد است، در حالی که احتمال کاهش بیشتر ۵۰ واحدی ۶۳ درصد است. با چنین نزدیکی در اعداد، به نظر می‌رسد که تصمیم‌گیری نهایی بسیار حساس خواهد بود. در همین حال، در پلتفرم Polymarket، شرط‌بندان ۴۴ درصد احتمال برای کاهش کمتر و ۵۵ درصد احتمال برای کاهش بیشتر می‌دهند. احتمال کاهش ۷۵ واحدی تنها ۱ درصد است.

روز سه‌شنبه، طلا مقداری از درخشش خود را از دست داد و قیمت آن ۰.۵۸ درصد کاهش یافت و به حدود ۲,۵۶۷ دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره نیز با کاهش ملایم‌تری ۰.۲۸ درصد افت کرد و این فلز درخشان اکنون با قیمت ۳۰.۶۲ دلار در هر اونس معامله می‌شود. قیمت بیت ‌کوین (Bitcoin) پس از رسیدن به اوج روزانه ۶۱,۲۰۷ دلار، تا ساعت ۳:۴۵ بعدازظهر به وقت شرقی (ET) به زیر سطح ۶۱ هزار دلار سقوط کرد. در حال حاضر، این ارز دیجیتال مهم با قیمت ۶۰,۳۳۸ دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن در حدود ۱.۱۹ تریلیون دلار است. تا ساعت ۳:۵۰ بعدازظهر، ارزش بیت‌ کوین دوباره به زیر سطح ۶۰ هزار دلار افت کرد و به ۵۹,۹۷۶ دلار در هر واحد رسید.

نظر شما در مورد حرکت بازار در روز سه شنبه یک روز قبل از برگزاری جلسه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بازارها در انتظار تصمیم فدرال رزرو هستند: افزایش قیمت بیت کوین، افت طلا، نوسان سهام بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.