انتظار کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2020

انتظار کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2020
آنچه در این مقاله میخوانید

فدرال رزرو قرار است تا ساعاتی دیگر در مورد نرخ بهره معیار خود تصمیمی اساسی بگیرد که می‌تواند مبارزه چند ساله خود با تورم را متوقف کند.

سرمایه‌گذاران به طور گسترده انتظار دارند که فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2020 نرخ‌های بهره را کاهش دهد و برای مصرف‌کنندگانی که از هزینه‌های بالای استقراض برای همه چیز، از کارت‌های اعتباری گرفته تا وام مسکن، رنج می‌برند، تسکین دهد.

تورم از اوج حدود 9 درصدی در سال 2022 به طرز چشمگیری کاهش یافته است، اگرچه کمی بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو باقی مانده است.

در همین حال بازار کار سرد شده است. گزارش مشاغل ضعیف‌تر از حد انتظار در هر یک از دو ماه گذشته نگرانی برخی از اقتصاددانان را برانگیخته است. در تئوری، نرخ بهره پایین به تحریک فعالیت اقتصادی و افزایش اشتغال کمک می‌کند. نرخ بهره بالاتر عملکرد اقتصادی را کاهش می‌دهد و تورم را کاهش می‌دهد.

پاول ماه گذشته گفت: ما هر کاری که بتوانیم برای حمایت از یک بازار کار قوی انجام خواهیم داد، زیرا پیشرفت بیشتری در جهت ثبات قیمت داریم.

با توجه به ابزار CME FedWatch Tool که معیاری برای سنجش احساسات بازار است، احتمال کاهش نرخ بهره در جلسه چهارشنبه فدرال رزرو کاملاً قطعی است.

ناظران بازار در مورد اینکه آیا فدرال رزرو کاهش معمول خود را به میزان یک چهارم درصد اعمال خواهد کرد یا کاهش نیم درصدی بیشتر را انتخاب خواهد کرد، اختلاف نظر دارند. این ابزار احتمال کاهش نیم نقطه ای را 65 درصد و احتمال کاهش یک چهارمی را 35 درصد تخمین می‌زند.

سیما شاه، استراتژیست ارشد جهانی در Principal Asset Management به ABC گفت، کاهش نیم واحدی خطر تحریک بیش از حد اقتصاد و احیای مجدد تورم را به همراه دارد، در حالی که کاهش یک چهارم واحدی تهدیدی برای به تاخیر انداختن نوع جهش اقتصادی است که ممکن است برای جلوگیری از رکود لازم باشد.

الیزابت رنتر، اقتصاددان ارشد NerdWallet در بیانیه‌ای به ABC News گفت، صرف نظر از اندازه کاهش نرخ، وام گیرندگان نباید انتظار تسهیل فوری داشته باشند.

رنتر گفت: این کاهش نرخ اولیه تاثیر فوری کمی خواهد داشت. من پیش‌بینی می‌کنم که بسیاری از مصرف‌کنندگان و صاحبان مشاغل شروع این تغییر در سیاست پولی را به عنوان نشانه‌ای از امید در نظر بگیرند.

کاهش نرخ بهره در روز چهارشنبه کمتر از 50 روز قبل از انتخابات نوامبر اجرایی خواهد شد. فدرال رزرو می‌گوید که تصمیمات خود را بر اساس شرایط اقتصادی استوار می‌کند و به عنوان یک نهاد دولتی مستقل عمل می‌کند.

دیدگاه خود را درباره انتظار کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو برای اولین بار از سال 2020 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.