تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): پس از انتشار داده‌های نزولی مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، دلار کانادا آسیب‌پذیر شد

تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): پس از انتشار داده‌های نزولی مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، دلار کانادا آسیب‌پذیر شد
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • تورم کانادا 0.2 درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافت و اقتصاددانانی را که هیچ تغییری پیش‌بینی نکرده بودند، شگفت‌زده کرد.
  • داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص خرده فروشی ایالات متحده به طور غیرمنتظره‌ای 0.1 درصد افزایش یافته است.
  • احتمال کاهش 50 واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو همچنان بالا و برابر با 63 درصد است.

همچنان که پس از انتشار داده‌های مربوط به تورم کمتر از حد انتظار، دلار کانادا همچنان ضعیف باقی مانده است، تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان‌دهنده حرکت صعودی ملایمی است. در همین حال، ارزش دلار آمریکا ثابت ماند چون داده‌های فروش نشان از شروع تدریجی کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو دارد.

داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان داد که تورم ماهانه ۰.۲ درصد کاهش یافته است که اقتصاددانان را که هیچ تغییری را پیش‌بینی نکرده بودند، شگفت‌زده کرد. تورم در کانادا به ‌طور پیوسته کاهش یافته و به هدف بانک مرکزی کانادا نزدیک شده است. در نتیجه، کارشناسان معتقدند که این بانک مرکزی ممکن است اندازه کاهش‌های آینده نرخ بهره را افزایش دهد. در نتیجه، ممکن است دلار کانادا تحت فشار قرار گیرد و بهجفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) اجازه دهد که صعود کند.

با این حال، پتانسیل صعودی دلار آمریکا نیز پایین است، چون فدرال رزرو در حال آماده شدن برای کاهش نرخ بهره است. روز سه‌شنبه، پس از انتشار داده‌هایی که نشان داد شاخص خرده‌فروشی در ایالات متحده به‌طور غیرمنتظره‌ای ۰.۱ درصد افزایش یافته است، دلار رشد کرد. اقتصاددانان انتظار کاهش ۰.۲ درصدی را داشتند. این گزارش مثبت به‌طور موقت دلار را تقویت کرد و از کاهش ناچیز نرخ بهره از سوی فدرال رزرو در روز چهارشنبه حمایت کرد. با این حال، احتمال کاهش ۵۰ واحدی همچنان بالاتر است و در حدود ۶۳ درصد قرار دارد. انتظارات فعالان بازار در اواخر هفته گذشته تغییر کرد، زمانی که رسانه‌های خبری احتمال بالای کاهش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو را گزارش دادند.

علاوه بر این، شرکت‌کنندگان بازار در نشست سیاست‌گذاری به پیام‌های مربوط به اقدامات آینده توجه خواهند داشت. چشم‌اندازی با تمایل به کاهش بیشتر نرخ بهره می‌تواند بر دلار فشار وارد کند. از سوی دیگر، یک کاهش ناچیز نرخ بهره و چشم‌انداز محتاطانه برای آینده ممکن است دلار آمریکا را تقویت کند.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

  • نرخ وجوه فدرال
  • پیش‌بینی‌های اقتصادی کمیته فدرال بازار باز (FOMC)
  • انتشار بیانیه کمیته فدرال بازار باز (FOMC)
  • کنفرانس مطبوعاتی کمیته فدرال بازار باز (FOMC)

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: گاوها در تلاش برای افزایش قیمت

USDCAD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) در محدوده فشرده خود، کمی زیر سطح حیاتی ۱.۳۶۰۰ باقی مانده است. با وجودی که خریداران (bulls) پیشتاز هستند، اما تمایلی به افزایش قیمت به میزان قابل توجهی بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) ندارند. این وضعیت نشانه‌ای از تردید یا توقف به دلیل خستگی بازار است.

قیمت کمی بالاتر از میانگین متحرک ساده (SMA) قرار دارد و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز بالای ۵۰ است. بنابراین، این شاخص‌ها از خریداران حمایت می‌کنند. افزایش مومنتوم ممکن است باعث شود ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) از سطح مقاومت ۱.۳۶۰۰ عبور کند. عبور از این سطح می‌تواند مسیر را برای آزمایش مجدد سطح مقاومت ۱.۳۷۰۱ هموار کند.

دیدگاه خود را درباره تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): پس از انتشار داده‌های نزولی مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، دلار کانادا آسیب‌پذیر شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.