گزارش روزانه بازار فارکس، 29 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 29 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که فدرال رزرو چرخه تسهیل را آغاز کرد، ارزش سهام جهانی افزایش یافت.
  • فدرال رزرو نرخ بهره خود را 50 واحد کاهش می‌دهد، اما هشدار داد که این اقدام نباید به عنوان “سرعت جدید” تلقی شود.
  • در مقابل، بانک مرکزی برزیل با صدور بیانیه‌ای، نرخ بهره خود را 25 واحد افزایش داد.

اخبار بازار فارکس، 29 شهریور 1403 (19 سپتامبر 2024)

  • پس از آن که فدرال رزرو چرخه کاهش نرخ بهره خود را با کاهش 50 واحدی نرخ بهرهآغاز کرد و انتظار می‌رود که اقتصاد آمریکا به‌طور ایمن به یک فرود نرم هدایت شود، سهام آسیایی همگی در محدوده سبز قرار داشتند و سهام اروپا نیز با روند صعودی آغاز به کار کرد. شاخص نیکی (Nikkei) و هنگ سنگ (Hang Seng) با 2.1 درصد رشد، پیشتاز بازارهای آسیایی (APAC) بودند، در حالی که یورواستاکس 50 نیز 1.1 درصد رشد داشت. دلار آمریکا به‌طور کلی ضعیف‌تر از سطوح پیش از برگزاری نشست بود و نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ یوان خارجی (USDCNH) نسبت به بالاترین سطح دیروز 0.7 درصد کاهش یافت. (بلومبرگ)
    • بانک انگلستان امروز جلسه دارد و بانک ژاپن نیز امشب جلسه خود را برگزار می‌کند. انتظار فعالان بازار و اقتصاددانان ما این است که هر دو بانک نرخ‌ها را بدون تغییر نگه دارند. همچنین بانک‌های مرکزی نروژ، اوکراین، آفریقای جنوبی و ترکیه نیز امروز جلسات خود را برگزار می‌کنند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • شب گذشته، فدرال رزرو تصمیم گرفت 50 واحد نرخ بهره را کاهش دهد، که با انتظارات فعالان بازار که 42 واحد را قبل از جلسه پیش‌بینی کرده بود، همخوانی داشت، با وجود این که چندین اقتصاددان انتظار کاهش 25 واحدی نرخ بهره را داشتند. پس از این تصمیم، دلار آمریکا با کاهش ارزش نسبی مواجه شد و نرخ جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBPUSD) به حدود 1.33 رسید، اما بخش عمده‌ای از این افت تا صبح جبران شد. شاخص S&P 500 پس از صعود به بالاترین سطح تاریخی خود، در نهایت روز را با کاهش به پایان رساند. (بلومبرگ)
    • بیانیه کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) همچنان گزینه‌های متعددی را مطرح می‌کند، به ‌طوری که جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال ررزو، به‌صراحت بیان کرد که 50 واحد کاهش نرخ بهره نباید به عنوان «سرعت جدید» در نظر گرفته شود و فدرال رزرو همچنان وابسته به داده‌های اقتصادی خواهد بود. (بلومبرگ)
    • اقتصاددانان ما همچنان انتظار دارند که کمیته فدرال بازار آزاد (FOMC) در جلسات ماه‌های نوامبر و دسامبر نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد، در حالی که فعالان بازار کاهش 70 واحدی نرخ بهره را پیش‌بینی کرده است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • در جای دیگر، همان‌طور که فعالان بازار انتظار داشتند، بانک مرکزی برزیل شب گذشته 25 واحد افزایش نرخ بهره را اعمال کرد و نرخ بهره کلیدی را به 10.75 درصد رساند. این بانک بیانیه‌ای با رویکرد برای افزایش نرخ بهره صادر کرد و نشان داد که افزایش‌های بیشتری در راه است؛ فعالان بازار تا پایان سال 2024 حدود 90 واحد افزایش نرخ بهره را پیش‌بینی کرده است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • در حالی که جهان به سمت سیاست‌های انبساطی حرکت می‌کند، برزیل به یک استثنا تبدیل شده است، که این موضوع می‌تواند از رئال برزیل (BRL) حمایت کند. با این حال، افزایش هزینه‌های عمومی در این کشور باعث ایجاد تردیدهایی در مورد اثربخشی افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی برزیل (BCB) شده است. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 29 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.