رابرت کیوساکی: با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت بیت کوین در حال صعودی انفجاری است

رابرت کیوساکی: با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت بیت کوین در حال صعودی انفجاری است
آنچه در این مقاله میخوانید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول، معتقد است که قیمت بیت ‌کوین «در آستانه انفجار» قرار دارد، چون فدرال رزرو در حال کاهش نرخ بهره است. او پیش‌بینی کرد که با کاهش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران باید از «دارایی‌های جعلی» فاصله بگیرند و به دارایی‌های واقعی مانند بیت ‌کوین، طلا و نقره روی آورند. کیوساکی همچنین به افزایش تورم اشاره کرد و درباره تأثیر آن بر بازنشستگان هشدار داد و به سرمایه‌گذاری قاطع در دارایی‌های واقعی توصیه کرد.

پیش‌بینی کیوساکی: بیت‌ کوین، طلا و نقره در آستانه صعود شدید

رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، نویسنده و کارآفرین مالی، که بیشتر به خاطر کتابش پدر پولدار، پدر بی‌پول (Rich Dad Poor Dad) شناخته می‌شود، این هفته در پلتفرم رسانه اجتماعی X دیدگاه خود را در مورد قیمت‌های طلا، نقره و بیت ‌کوین همزمان با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به اشتراک گذاشت. پدر پولدار پدر بی پول کتابی است که در سال 1997 توسط کیوساکی و شارون لِچِر (Sharon Lechter) نوشته شده است. این کتاب بیش از شش سال است که در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز (New York Times) قرار دارد. این کتاب به بیشتر از 51 زبان ترجمه شده و بیش از 32 میلیون نسخه از آن در بیش از 109 کشور فروخته شده است.

این نویسنده مشهور نوشت:

«قیمت‌های بیت‌ کوین، طلا و نقره در آستانه انفجار قرار دارند.»

کیوساکی پیش‌بینی کرد که کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث خواهد شد تا سرمایه‌گذاران از دارایی‌های جعلی مانند اوراق قرضه آمریکا فاصله بگیرند و به دارایی‌های واقعی روی آورند. با اشاره به پست قبلی خود در X، او توضیح داد که کسانی که درباره این که طلا یا بیت‌ کوین بهتر است بحث می‌کنند، افرادی پرحرف و ترسو هستند و پیش‌بینی کرد که با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزایش قیمت دارایی‌های واقعی، آنها دچار ضرر خواهند شد. او اظهار داشت: «همان‌طور که در توییت قبلی‌ام گفتم، کسانی که حرف می‌زنند… ترسوهایی که بحث می‌کنند کدام بهتر است، طلا یا بیت ‌کوین، بازندگان بزرگی خواهند بود… زمانی که فدرال رزرو با رویکرد مارکسیستی نرخ بهره را کاهش می‌دهد و قیمت دارایی‌های واقعی بالا می‌رود… چون پول جعلی از دارایی‌های جعلی مانند اوراق قرضه آمریکا خارج شده و به سمت دارایی‌های واقعی مانند املاک، طلا، نقره و بیت ‌کوین می‌رود.»

این نویسنده سرشناس بحث‌ها درباره برتری طلا یا بیت‌ کوین را رد کرد و آن را به افرادی تشبیه کرد که هنگام سوار شدن به اتوبوس درباره فراری (Ferrari) یا لامبورگینی (Lamborghini) بحث می‌کنند. او از دنبال‌کنندگانش خواست تا اقدامات قاطعانه انجام دهند و تأکید کرد: «کسانی که طلا، نقره و بیت‌ کوین واقعی دارند، ثروتمندتر خواهند شد … و قادر به خرید فراری یا لامبورگینی خواهند بود … در حالی که افرادی که سوار اتوبوس می‌شوند به خود می‌گویند: ‘من واقعاً نه فراری و نه لامبورگینی را دوست ندارم.’» او توصیه کرد که مردم باید دست از بحث برداشته و اقدام کنند و پیش از تغییر سیاست‌های فدرال رزرو دارایی‌های واقعی خریداری کنند.

کیوساکی همچنین به افزایش تورم به‌عنوان دلیلی اشاره کرد که باعث شده بسیاری از بیبی بومرها (Baby Boomers) مجبور به ترک بازنشستگی شوند. او گفتگویی را با یکی از دوستان بومر خود به اشتراک گذاشت که به او گفته بود تورم «پس‌اندازهای 401(k) او را از بین برده است» و بازنشستگان دیگر نمی‌توانند با پس‌انداز خود زندگی کنند. او این وضعیت را به سیاست‌های چاپ پول فدرال رزرو نسبت داد و گفت: «درس شماره 1: وقتی فدرال رزرو پول چاپ می‌کند، ثروتمندان ثروتمندتر می‌شوند … و فقرا و طبقه متوسط فقیرتر.» کیوساکی تأکید کرد که چاپ پول بیشتر باعث افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند مواد غذایی، سوخت و مسکن می‌شود، و به همین دلیل است که به باور او بسیاری از بازنشستگان مجبور به بازگشت به کار شده‌اند.

نظر شما در مورد پیش‌بینی رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار پدر فقیر، و تاکید او بر دارایی‌های واقعی مانند طلا، نقره و بیت ‌کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رابرت کیوساکی: با کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت بیت کوین در حال صعودی انفجاری است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.