گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 شهریور 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 شهریور 1403 (20 سپتامبر 2024)

امروز، معاملات سهام آمریکا با رشد آغاز شد، به ‌طوری که ارزش داوجونز (Dow Jones) و S&P 500 هر دو بار دیگر به رکوردهای تاریخی خود رسیدند. بازار به کاهش نرخ بهره 50 واحدی توسط فدرال رزرو واکنش مثبتی نشان داد، چون انتظار می‌رود نرخ‌های بهره پایین‌تر باعث افزایش سود شرکت‌ها و رشد اقتصادی شود و سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر مانند سهام سوق دهد.

 جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، به سرمایه‌گذاران اطمینان داد و اعلام کرد که اقتصاد آمریکا همچنان قوی است و هیچ خطر رکودی در کوتاه‌مدت وجود ندارد.

در همین حال، شاخص دلار نسبت به کاهش نرخ بهره واکنش چندانی نشان نداد و در زمان نگارش این گزارش، در سطح کمی پایین‌تر از 101 باقی ماند، در حالی که بازده اوراق قرضه 10 ساله به 3.72 درصد رسید.

کاهش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو بر تعهد آن به اقدام قاطعانه در صورت لزوم، به‌ویژه در مواجهه با ضعف احتمالی در بازار کار تأکید کرد.

با این حال، برخی نگرانی‌ها وجود دارد که داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر ممکن است به‌ عنوان موضعی در راستای کاهش نرخ بهره تفسیر شوند، که می‌تواند منجر به پیش‌بینی کاهش‌های بیشتر از میزان لازم از سوی فعالان بازار شود. پیش‌بینی می‌کنیم که این مسئله ممکن است در دوره نزدیک به انتخابات فشار بیشتری بر دلار وارد کند.

بازار فلزات پایه نیز از تصمیم فدرال رزرو تحت تأثیر قرار گرفت و سرمایه‌گذاران را به سمت دارایی‌های پرریسک‌تر سوق داد. با این حال، واکنش فعالان بازار نسبتاً ناچیز بود، چون باور داریم که بیشتر ریسک‌ها بر اساس انتهای منحنی مجدداً قیمت‌گذاری شده‌اند.

قیمت مس با رشد به سطح 9,600 دلار در هر تن رسید و سپس به 9,514 دلار در هر تن بازگشت، که بالاترین سطح از ماه جولای تاکنون بود. قیمت آلومینیوم در سطح 2,539.50 دلار در هر تن باقی ماند. قیمت سرب به 2,074.50 دلار در هر تن جهش کرد، در حالی که قیمت روی در حدود 2,900 دلار در هر تن نوسان داشت.

فلزات گران‌بها امروز با افزایش ارزش مواجه شدند، به ‌طوری که قیمت طلا پس از افت دیشب بهبود یافت و دوباره به رکوردهای تاریخی نزدیک شد و به 2,582 دلار در هر اونس رسید. قیمت نقره نیز افزایش یافت و به 30.86 دلار در هر اونس رسید.

قیمت نفت همچنان در حال افزایش بود، به‌طوری که نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) به 71.80 دلار در هر بشکه و نفت خام برنت (Brent) به 74.60 دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 30 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.