بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را ثابت نگه داشت

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را ثابت نگه داشت
آنچه در این مقاله میخوانید

بانک مرکزی ژاپن در روز جمعه نرخ بهره را بدون تغییر گذاشت و اعلام کرد که در بحبوحه افزایش مداوم تورم، همچنان انتظار رشد بیش از حد در اقتصاد ژاپن را دارد.

BOJ نرخ بهره کوتاه مدت خود را بدون تغییر در 0.25 درصد نگه داشت و همه 9 عضو هیئت تعیین نرخ از توقف حمایت کردند.

این تصمیم با پیش‌بینی‌های بازار مطابقت داشت و انتظار می‌رفت بانک مرکزی ژاپن پس از دو بار افزایش نرخ بهره در سال جاری، رویکرد انتظار را اتخاذ کند.

این بانک در بیانیه سیاست پولی خود، با سخنرانی فرماندار Kazuo Ueda، که قرار است در ساعت 02:30 ET (06:30 GMT) سرنخ‌های بیشتری را در مورد اقدامات آتی نرخ بهره ارائه دهد، نشانه‌های کمی در مورد برنامه‌های افزایش بیشتر نرخ‌ها ارائه کرد.

BOJ گفت که انتظار دارد اقتصاد ژاپن بالاتر از حد اجماع رشد کند و همچنین انتظار می‌رود که تورم در ماه‌های آینده افزایش یابد. انتظار می‌رود تورم زیربنایی شاخص قیمت مصرف‌کننده به تدریج افزایش یابد.

تصمیم BOJ تنها چند ساعت پس از آن اتخاذ شد که داده‌های CPI در ماه اوت نشان داد که تورم در بحبوحه بهبود مصرف خصوصی به بالاترین حد خود در 10 ماه گذشته رسیده است.

انتظارات تورمی بالاتر یکی از عوامل اصلی افزایش نرخ BOJ در سال جاری بوده است، زیرا بانک پیش‌بینی کرده است که تورم و مخارج خصوصی به دلیل افزایش دستمزدها افزایش یابد. تا کنون، به نظر می‌رسد که تورم مطابق با پیش‌بینی‌های BOJ در حال افزایش است.

اما بانک مرکزی همچنان ابهامات بالا را در مورد فعالیت اقتصادی و قیمت‌های ژاپن نشان می‌دهد و می‌گوید که نوسانات در بازارهای ارز احتمالاً بر قیمت‌های داخلی بیش از گذشته تأثیر می‌گذارد.

توقف BOJ تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که فدرال رزرو نرخ‌های بهره را کاهش داد و شروع چرخه تسهیل را اعلام کرد.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را ثابت نگه داشت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.