فرودگاه سیاتل پس از حمله سایبری با تقاضا برای گرفتن باج 6 میلیون دلاری بیت کوین مواجه شد

فرودگاه سیاتل پس از حمله سایبری با تقاضا برای گرفتن باج 6 میلیون دلاری بیت کوین مواجه شد
آنچه در این مقاله میخوانید

هکرها فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما (Seattle-Tacoma International Airport) را با یک حمله باج‌افزاری هدف قرار داده‌اند و درخواست ۱۰۰ بیت‌ کوین کرده‌اند تا داده‌های به سرقت رفته را بازگردانند. با وجودی که فرودگاه موفق به دفع بیشتر خسارت‌ها شد، مهاجمان برخی داده‌ها را رمزگذاری کرده و فایل‌های سرقت شده را در دارک‌ وب منتشر کرده‌اند. اکنون، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در این موضوع دخیل است و فرودگاه از پرداخت باج امتناع می‌کند.

هکرها از فرودگاه سیاتل-تاکوما ۶ میلیون دلار باج بیت ‌کوینی طلب کرده‌اند

به گفته یک مقام رسمی فرودگاه در روز چهارشنبه، هکرها پس از یک حمله سایبری در ماه گذشته، بیش از ۶ میلیون دلار بیت‌ کوین از اپراتور فرودگاه بین‌المللی سیاتل-تاکوما (Seattle-Tacoma International Airport) درخواست کرده‌اند.

مهاجمان این هفته اسناد سرقت شده را در دارک ‌وب منتشر کرده‌اند. بندر سیاتل (Port of Seattle)، که مالک فرودگاه است، تصمیم گرفته است که باج را پرداخت نکند و اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) اکنون در حال تحقیق است. طبق گفته لنس لیتل (Lance Lyttle)، مدیرعامل هوانوردی در بندر سیاتل، فرودگاه این حمله سایبری را به یک گروه باج‌افزار به نام ریسیدا (Rhysida) مرتبط دانسته است. لیتل توضیح داد:

“روز دوشنبه، آن‌ها در وب‌سایت تاریک خود نسخه‌ای از هشت فایل سرقت شده از سیستم‌های بندر را منتشر کردند و برای خرید این داده‌ها، درخواست ۱۰۰ بیت‌ کوین کرده‌اند.”

لیتل به یکی از کمیته‌های سنا آمریکا اطلاع داد که با وجودی که هکرها برخی داده‌ها را رمزگذاری کردند، فرودگاه موفق به متوقف کردن این حمله شد.

در حالی که او به محتوای اسناد سرقت‌شده اشاره‌ای نکرد، لنس لیتل (Lance Lyttle) اطمینان داد که افرادی که تحت تأثیر این نقض امنیتی قرار گرفته‌اند، مطلع خواهند شد. مقامات فرودگاه معتقدند که پرداخت باج سوءاستفاده از پول مالیات‌دهندگان خواهد بود.

این حمله سایبری که در تاریخ ۲۴ آگوست (۳ شهریور) آغاز شد، درست پیش از تعطیلات شلوغ آخر هفته روز کارگر رخ داد. با وجودی که پروازها ادامه یافتند، این حادثه باعث اختلال در عملیات شد و بر فروش بلیط، کیوسک‌های تحویل بار و حمل‌ونقل چمدان‌ها تأثیر گذاشت. برخی از خطوط هوایی کوچک مجبور به صدور کارت‌های پرواز کاغذی در طول حمله شدند. در همین حال، گروه باج‌افزار ریسیدا (Rhysida) به احتمال زیاد مسئول نقض داده‌های مربوط به شهر کلمبوس (Columbus) در اوهایو است، هرچند در آن مورد هیچ تقاضای باجی مطرح نشد.

نظر شما در مورد حمله باج افزار فرودگاه سیاتل و امتناع آنها از پرداخت باج چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره فرودگاه سیاتل پس از حمله سایبری با تقاضا برای گرفتن باج 6 میلیون دلاری بیت کوین مواجه شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.