گزارش روزانه بازار فارکس، 30 شهریور 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 30 شهریور 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • با روند نزولی دلار آمریکا، ارزش سهام آسیا نیز افزایش یافت.
  • امروز صبح، بانک ژاپن نرخ سیاست خود را ثابت نگه داشت.
  • بانک انگلیس دیروز نرخ پایه خود را بدون تغییر باقی گذاشت.

اخبار بازار فارکس، 30 شهریور 1403 (20 سپتامبر 2024)

  • پس از کاهش ارزش دلار آمریکا در مقابل ارزهای گروه G10 در جلسه دیروز، معاملات سهام‌های آسیایی امروز صبح با افزایش ارزش مواجه شدند. این کاهش ارزش پس از کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در عصر چهارشنبه رخ داد، که در نتیجه آن بازار وارد پوزیشن‌های فروش دلار آمریکا (USD) به طور گسترده در برابر ارزهایی مانند پوند (GBP) و دلار استرالیا (AUD) شد. پس از افزایش ارزش در پی تصمیم فدرال رزرو، نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت آمریکا این افزایش را بازپس گرفتند و باعث کاهش ارزش دلار آمریکا شدند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • بانک ژاپن تصمیم گرفت نرخ‌های سیاستی خود را بدون تغییر و در سطح 0.25 درصد نگه دارد، که این تصمیم مطابق با انتظارات بود. سخنرانی اوئدا (Ueda)، رئیس بانک ژاپن، تا حدی حاکی از کاهش نرخ بهره بود، به طوری که او اعلام کرد در صورتی که چشم‌انداز رشد اقتصادی محقق شود، نرخ‌ها را افزایش خواهد داد، اما به نظر نمی‌رسید که او برای این کار عجله داشته باشد. (بلومبرگ)
    • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار دارند که بانک ژاپن با توجه به تداوم تورم بالا، که امروز به ۳ درصد در سال رسیده است، به افزایش بیشتر نرخ‌ها اقدام کند. با نگاهی به آینده، تیم تحقیقات انتظار دارند که تورم در بخش خدمات افزایش یابد، چون هزینه‌های نیروی کار که منعکس‌کننده افزایش قابل توجه دستمزدها است، در نیمه دوم سال مالی انتقال پیدا می‌کند. (تحقیقات بارکلیز)
    • پس از تصمیم بانک ژاپن، نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) اندکی کاهش یافت و به 142.50 رسید، اما پس از بیانیه اوئدا، ارزش این جفت ارز دوباره افزایش یافت و در حال حاضر نزدیک به 143.00 معامله می‌شود. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • بانک انگلیس در تصمیمی که با رأی ۸ به ۱ اتخاذ شد، نرخ سیاستی خود را بدون تغییر نگه داشت، که این تصمیم مطابق با پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز و انتظارات فعالان بازار بود. در کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام نرخ، بیلی (Baily)، رئیس بانک انگلیس، اعلام کرد که کمیته سیاست پولی (MPC) عجله‌ای برای تسهیل سیاست‌های پولی ندارد. این بیانیه نسبتاً تند باعث تقویت ارزش پوند شد و نرخ جفت ارز یورو/ پوند (EUR/GBP) به زیر سطح کلیدی ۰.۸۴ رسید. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • شاخص خرده‌فروشی در بریتانیا برای ماه آگوست فراتر از انتظارات بود و به ۱.۰ درصد در ماه رسید، در حالی که پیش‌بینی‌ها ۰.۴ درصد بود. این افزایش به دلیل تقاضای بیشتر برای مواد غذایی و پوشاک بود. با این حال، ممکن است موانعی پیش رو باشد، چرا که شاخص ضریب اطمینان مصرف‌کننده GfK برای ماه سپتامبر به پایین‌ترین سطح در دو سال گذشته سقوط کرده است، که بخشی از آن به هشدارهای مالیاتی حزب کارگر مرتبط است. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 30 شهریور 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.