نفت پس از کاهش نرخ بهره در آمریکا مورد استقبال قرار گرفت

نفت پس از کاهش نرخ بهره در آمریکا مورد استقبال قرار گرفت
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت نفت پس از کاهش شدید نرخ‌های بهره آمریکا و کاهش ذخایر جهانی، برای دومین هفته متوالی در مسیر رشد قرار گرفت.

پس از سقوط برنت به زیر 69 دلار برای اولین بار در نزدیک به سه سال در 10 سپتامبر، قیمت‌ها در حال بهبود هستند. جیووانی استونوو، تحلیلگر UBS گفت: کاهش بهره آمریکا از احساسات ریسک حمایت کرده، دلار را تضعیف کرده و از نفت خام حمایت کرده است.

وی با توجه به عملکرد ضعیف‌تر نفت خام تا کنون در روز جمعه افزود: با این حال، تا زمانی که کاهش نرخ‌ها از فعالیت اقتصادی و رشد تقاضای نفت حمایت کند، زمان می‌برد.

به دنبال تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده برای کاهش نیم درصدی نرخ بهره در روز چهارشنبه، قیمت‌ها در روز پنجشنبه بیش از یک درصد افزایش یافت.

کاهش نرخ بهره معمولاً فعالیت اقتصادی و تقاضای انرژی را تقویت می‌کند، اما برخی آن را نشانه ضعف بازار کار ایالات متحده نیز می‌دانند. فدرال رزرو همچنین کاهش نیم واحدی بیشتر نرخ بهره را تا پایان سال، یک امتیاز کامل در سال آینده و کاهش نیم واحدی در سال 2026 پیش‌بینی کرد.

تحلیلگران ANZ Research می گویند: کاهش سیاست پولی به تقویت انتظارات مبنی بر اینکه اقتصاد ایالات متحده از رکود اجتناب خواهد کرد، کمک کرد.

همچنین کاهش در ذخایر نفت خام آمریکا که هفته گذشته به پایین‌ترین حد در یک سال گذشته رسید، از قیمت‌ها حمایت کرد.

تحلیلگران سیتی روز پنجشنبه گفتند، کسری بازار نفت ضد فصلی حدود 400 هزار بشکه در روز، قیمت نفت خام برنت را در بازه 70 تا 75 دلار در هر بشکه در سه ماهه آینده حمایت می‌کند، اما اضافه کرد که قیمت‌ها ممکن است در سال 2025 کاهش یابد.

قیمت نفت خام نیز با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه حمایت می‌شود. بیسیم‌هایی که توسط گروه حزب الله لبنان استفاده می‌شد، روز چهارشنبه در پی انفجارهای پیجرها در روز گذشته منفجر شد. منابع امنیتی گفته اند که سازمان جاسوسی اسرائیل موساد مسئول این حملات بوده است.

کندی اقتصاد چین نیز بر احساسات بازار تأثیر گذاشت، به طوری که تولید پالایشگاه‌ها در چین برای پنجمین ماه در ماه اوت کاهش یافت و رشد تولید صنعتی به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته رسید.

دیدگاه خود را درباره نفت پس از کاهش نرخ بهره در آمریکا مورد استقبال قرار گرفت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.