در السالوادور تنها 1.1 درصد از حواله‌ها شامل ارزهای دیجیتال است

در السالوادور تنها 1.1 درصد از حواله‌ها شامل ارزهای دیجیتال است
آنچه در این مقاله میخوانید

حتی با حمایت دولت نایب بوکله (Nayib Bukele)، استفاده از ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت ‌کوین، برای حواله‌ها در السالوادور نتوانسته است به‌طور چشمگیری افزایش یابد. بر اساس داده‌های ارائه‌شده توسط بانک مرکزی، تنها ۱.۱ درصد از کل حواله‌هایی که از ماه ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ به کشور ارسال شده‌اند، شامل ارزهای دیجیتال هستند.

میزان استفاده از ارزهای دیجیتال برای حواله‌ها تنها به ۱.۱ درصد در السالوادور رسیده است

در حالی که السالوادور به ‌عنوان یکی از کشورهایی که بالاترین میزان پذیرش ارزهای دیجیتال را دارد، شناخته شده است و بیت ‌کوین از سال ۲۰۲۱ به‌عنوان پول قانونی شناخته می‌شود، استفاده از ارزهای دیجیتال نتوانسته است در موارد مختلف به موفقیت برسد. در مورد حواله‌ها—یکی از کاربردهایی که رئیس‌جمهور بوکله (Bukele) به دنبال معرفی ارزهای دیجیتال به‌خاطر صرفه‌جویی در هزینه و سهولت استفاده بود—السالوادوری‌ها نتوانسته‌اند حتی با تبلیغات دولتی، بیت ‌کوین و ارزهای دیجیتال را پذیرا شوند.

بر اساس آخرین گزارش آمار حواله‌های خانوادگی از بانک مرکزی السالوادور، السالوادوری‌ها همچنان ترجیح می‌دهند از دلار آمریکا به‌عنوان مبنای ارسال و دریافت حواله‌ها استفاده کنند. این گزارش نشان داد که تنها ۱.۱ درصد از کل حواله‌هایی که به السالوادور ارسال شده، شامل ارزهای دیجیتال بوده و اکثریت از روش‌های دیگر استفاده می‌کنند.

این ۱.۱ درصد معادل ۵۷.۴ میلیون دلار از مجموع ۵.۴۶ میلیارد دلاری است که از ماه ژانویه تا آگوست ۲۰۲۴ به السالوادور ارسال شده است. شرکت‌های متمرکز بر حواله‌ها همچنان اعتماد السالوادوری‌ها را حفظ کرده‌اند و مسئول ۵۸.۳ درصد از این معاملات هستند، در حالی که بانک‌های سنتی ۳۷.۹ درصد از کل حجم حواله‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. متوسط مبلغ حواله‌های ارز دیجیتال به ۲۶۰ دلار می‌رسد.

این گزارش تأیید می‌کند که حواله‌های ارز دیجیتال از سال ۲۰۲۲ که ۸۴.۸ میلیون دلار به السالوادوری‌ها به‌صورت ارز دیجیتال واریز شده بود، روند کاهشی داشته‌اند. در سال ۲۰۲۳، این رقم به ۵۹.۵ میلیون دلار کاهش یافت و اکنون در سال ۲۰۲۴ تنها به ۵۷.۴ میلیون دلار رسیده است که نشان‌دهنده یک روند نزولی در طی چند سال متوالی است.

دولت السالوادور تلاش کرده است تا از استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت‌ها و حواله‌ها حمایت کند و حتی بودجه لازم برای کیف پول دیجیتال ملی، یعنی چیو (Chivo)، را تأمین کرده و ایردراپی برای آشنایی شهروندان با بیت ‌کوین ارائه داده است.

با این حال، حتی رئیس‌جمهور بوکله (Bukele) نیز اذعان کرده است که پذیرش ارزهای دیجیتال در السالوادور نتوانسته است به سرعت رشد کند، اما به سایر مزایایی که پذیرش بیت‌ کوین به‌عنوان پول قانونی برای کشور به همراه داشته است، اشاره کرده است.

نظر شما در مورد استقبال کم از ارزهای دیجیتال برای ارسال حواله به السالوادور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره در السالوادور تنها 1.1 درصد از حواله‌ها شامل ارزهای دیجیتال است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.