گزارش روزانه بازار فارکس، 3 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 3 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیا افزایش یافت در حالی که ارزش دلار تا حد زیادی در طول شب بدون تغییر بود.
  • بانک مرکزی چین از کاهش 10 واحدی در نرخ بهره کوتاه‌مدت خود خبر داد.
  • بانک مرکزی استرالیا نرخ سیاست خود را در جلسه امروز صبح خود تعیین کرد.

اخبار بازار فارکس، 3 مهر 1403 (24 سپتامبر 2024)

  • ارزش بازارهای سهام آسیا افزایش یافت در حالی که دلار آمریکا، پس از آن که دیروز به‌ دنبال انتشار داده‌های ضعیف مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) اروپا رشد کرد، در شب گذشته تغییر چندانی نداشت. در اروپا، شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی در ماه سپتامبر به ۴۸.۹ کاهش یافت که بسیار ضعیف‌تر از پیش‌بینی‌های تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) و اتفاقات بازار بازار با رقم ۵۰.۵ بود. با این حال، در بریتانیا، داده‌های مربوط به شاخص مدران خرید (PMI) (در مقایسه با پیش‌بینی ما ۵۳.۷ و اتفاق نظر بلومبرگ ۵۳.۵) در سطوح نسبتا مقاوم ۵۲.۹ باقی ماند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • به‌طور کلی، داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) اروپا نشان‌دهنده کاهش تورم و تضعیف بازار کار در اقتصادهای اصلی منطقه یورو است، به ‌طوری‌که آلمان داده‌های ضعیف‌تری در مورد تولید را منتشر کرد و فرانسه شاهد بازگشت به وضعیت قبل از افزایش ناشی از برگزاری مسابقات المپیک در خدمات بود. (بلومبرگ)
    • فعالان بازار اکنون بر اساس کاهش ۱۳ واحدی (bps) نرخ بهره برای جلسه ماه اکتبر بانک مرکزی اروپا (ECB) قیمت‌گذاری می‌کنند، که نسبت به کاهش ۷ واحدی نرخ بهره قبل از انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) افزایش یافته است. ما همچنان انتظار داریم که بانک مرکزی اروپا کاهش بعدی ۲۵ واحدی را در ماه دسامبر ارائه دهد، اما احتمال کاهش در ماه اکتبر را نیز در نظر داریم. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • در چین، بانک مرکزی چین (PBOC) مجموعه‌ای از اقدامات تسهیلی را برای حمایت از اقتصاد اعلام کرد. آنها نرخ بازپرداخت معکوس را به‌طور کلی به میزان ۵۰ واحد (bps) کاهش دادند که به‌طور گسترده‌ای مورد انتظار فعالان بازار بود، اما همچنین اعلام کردند که به‌زودی نرخ سیاستی را به میزان ۲۰ واحد کاهش خواهند داد که بیشتر از پیش‌بینی تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research)  با رقم ۱۰ واحد بود. در کنار این، بانک مرکزی نرخ‌های وام مسکن را نیز به میزان ۵۰ واحد کاهش داد و همچنین اجازه خواهد داد که کارگزاران مالی با استفاده از بودجه بانک مرکزی، سهام چین را خریداری کنند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • تیم تحقیقات بارکلیز این مجموعه اقدامات سیاستی را به‌عنوان محرکی برای سهام و املاک چین ارزیابی می‌کند و احساس فوریت دولت چین در مواجهه با ضعف فعلی داده‌های اقتصادی را نشان می‌دهد. با این حال، تیم تحقیقات بارکلیز بر این باور است که اقدامات سیاستی بیشتری ممکن است در اواخر ماه اکتبر اعلام شود و به‌ دنبال هر سیاستی خواهد بود که به‌طور مستقیم پول را به دست مصرف‌کننده می‌رساند. (تحقیقات بارکلیز)
    • پس از انتشار این خبر، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ یوان بین‌المللی (USDCNH) 0.5 درصد کاهش یافت و سپس در طول جلسه آسیایی کمی افزایش یافت و به حدود ۷.۰۴ رسید. (بلومبرگ)

  • صبح امروز، بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ‌ها را در ۴.۳۵ درصد ثابت نگه داشت که با پیش‌بینی‌های ما و انتظارات فعالان بازار همخوانی دارد. این بانک در بیانیه خود، خاطرنشان کرد که مدتی زمان‌ خواهد بود تا تورم به هدف خود نزدیک شود و افزود که بازار کار همچنان کمبود نیرو مواجه است. تیم تحقیقات بارکلیز عقیده دارد که اظهارات هیئت مدیره به‌طور کلی به ‌عنوان رویکردی در جهت افزایش نرخ بهره در نظر گرفته می‌شود، هرچند که این دیدگاه به‌طور کلی با انتظارات فعالان بازار همخوانی دارد و مشابه بیانیه جلسه قبلی است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • پس از جلسه، ارزش دلار استرالیا (AUD) در برابر دلار آمریکا (USD) ۰.۸ درصد کاهش یافت و سپس بخشی از این کاهش را جبران کرد. معامله‌گران بر این باورند که این جلسه تغییر چشمگیری در روایت پیرامون دلار استرالیا (AUD) ایجاد نکرده است. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 3 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.