گزارش روزانه بازار فارکس، 4 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 4 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام آسیا در طول شب روند متفاوتی را طی کردند در حالی که ارزش دلار به صورت گسترده‌ای کاهش یافت.
  • انتظار می‌رود که ریکس بانک (Riksbank) نرخ بهره خود را 25 واحد کاهش دهد.
  • داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا مطابق با انتظارات امروز صبح منتشر شد.

اخبار بازار فارکس، 4 مهر 1403 (25 سپتامبر 2024)

  • سهام آسیا به صورت متفاوتی معامله شدند، در حالی که ارزش قراردادهای آتی سهام اروپا و آمریکا امروز صبح با کاهش همراه بودند. ارزش دلار آمریکا در برابر همتایان خود در گروه G10 کاهش یافت. انتشار اخبار مربوط به ارائه مشوق اقتصادی از سوی چین در صبح سه‌شنبه باعث تقویت ارزهایی، مانند مثال، دلار استرالیا (AUD)، دلار نیوزیلند (NZD) و یورو (EUR) که از اقتصاد قوی‌تر چین بهره‌مند می‌شوند، در مقابل دلار آمریکا (USD) شده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • بانک مرکزی سوئد (ریکس‌بانک) امروز صبح در ساعت ۸:۳۰ به وقت بریتانیا (BST) نرخ بهره خود را اعلام خواهد کرد و تیم تحقیقات بارکلیز و فعالان بازار به طور کلی انتظار یک کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره را دارند. با این حال، به طور قابل توجهی ریسک‌های نزولی برای این دیدگاه وجود دارد، چون با توجه به داده‌های اقتصادی ضعیف اخیر از سوئد، فعالان بازار حدود ۲۰ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره را در نظر گرفته‌اند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • با این حال، با توجه به تمایل بانک مرکزی سوئد (ریکس‌بانک) برای کاهش‌های کوچک و تقویت اخیر کرون سوئد (SEK)، تیم تحقیقات بارکلیز ریسک بسیار کمی برای کاهش بزرگ نرخ بهره پیش‌بینی می‌کنند. (تحقیقات بارکلیز)

  • شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) استرالیا امروز صبح تقریباً مطابق با انتظارات فعالان بازار اعلام شد و به ۲.۷ درصد نسبت به سال گذشته رسید که کمتر از رقم ۳.۵ درصد نسبت به سال گذشته در ماه گذشته بود. واکنش فعالان بازار به این گزارش ناچیز بود و تحت تأثیر موضع بانک مرکزی استرالیا (RBA) برای افزایش نرخ بهره و توضیحات شفاف در مورد سیاست‌های آن در روز گذشته قرار گرفت. میچل بولاک (Michele Bullock)، رئیس بانک مرکزی استرالیا، به‌ وضوح اعلام کرد که کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی استرالیا تنها در صورتی صورت می‌گیرد که تورم از محدوده‌های تعیین‌شده آن‌ها خارج شود (که این گزارش به ‌خوبی در محدوده آن قرار دارد). بنابراین، این گزارش تورم تأثیر چندانی بر دیدگاه کلی فعالان بازار در مورد مسیر آتی نرخ‌های بهره بانک مرکزی استرالیا ندارد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 4 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.