آرژانتین پیمان آینده سازمان ملل را رد کرد

آرژانتین پیمان آینده سازمان ملل را رد کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

دولت آرژانتین (Argentina) از تأیید پیمان آینده (Pact for the Future) سازمان ملل متحد (United Nations) که چارچوبی برای ارائه راه‌حل‌هایی برای «بزرگترین چالش‌های زمان ما» است، خودداری کرده است. دیانا موندینو (Diana Mondino)، وزیر امور خارجه آرژانتین، روز دوشنبه در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل (UN Assembly) اعلام کرد که این برنامه‌ها الزام‌آور نیستند و آرژانتین می‌خواهد «بال‌هایی برای رشد در آزادی» داشته باشد.

آرژانتین پیمان آینده را در مجمع عمومی سازمان ملل رد کرد

آرژانتین از پیمان آینده (Pact of the Future) سازمان ملل متحد (United Nations)، که به طور عمومی با نام دستور کار 2045 (2045 Agenda) شناخته می‌شود، جدا شده است. این قطعنامه که توسط ۱۹۳ کشور در مجمع عمومی سازمان ملل (UN General Assembly) در نیویورک در روز دوشنبه تصویب شد، شامل ۵۶ اقدام مختلف است که برای مقابله با «بزرگ‌ترین چالش‌های زمان ما» طراحی شده‌اند. این چالش‌ها شامل سانسور شبکه‌های اجتماعی، مقررات مربوط به هوش مصنوعی (AI)، تغییرات اقلیمی، و تقویت ساختارهای حکمرانی جهانی است.

دیانا موندینو (Diana Mondino)، وزیر امور خارجه آرژانتین، چنین استدلال کرد که دولت‌های قبلی پیوستن آرژانتین به این پیمان را پیشنهاد داده بودند و بسیاری از نکات اکنون با عزم جدید کشور در تضاد است. با این حال، موندینو تأکید کرد که آن‌ها تغییراتی در این سند پیشنهاد کرده بودند که در نظر گرفته نشد. او اعلام کرد:

“با این وجود، ما اقدامات سازنده‌ای را پیشنهاد کردیم که همیشه مورد توجه قرار نگرفت و این مسئله باعث شد تصمیم بگیریم که از این پیمان جدا شویم.”

موندینو (Diana Mondino) همچنین اعلام کرد که آرژانتین به کار خود برای حل چالش‌های جدید بشریت ادامه خواهد داد، اما بر لزوم داشتن «بال‌هایی» برای رشد مسالمت‌آمیز تأکید کرد.

این تصمیم مطابق با دیدگاه‌های رئیس‌جمهور خاویر میلی (Javier Milei) است که پیشتر اعلام کرده بود از دستورکارهای جهانی‌گرا که آزادی اجتماعی و اقتصادی آرژانتین را محدود می‌کنند، حمایت نخواهد کرد.

کشورهای دیگری، از جمله روسیه (Russia)، ونزوئلا (Venezuela)، نیکاراگوئه (Nicaragua)، کره شمالی (North Korea) و بلاروس (Belarus)، نیز این پیمان را رد کرده‌اند. هنوز مشخص نیست که آیا این عدم پذیرش منجر به تحریم‌ها یا پیامدهایی برای این کشورها خواهد شد یا خیر. انتظار می‌رود رئیس‌جمهور خاویر میلی (Javier Milei) در سخنرانی خود در مقابل مجمع عمومی سازمان ملل (UN General Assembly) در روز سه‌شنبه به این موضوع اشاره کند. میلی در حال حاضر در ایالات متحده حضور دارد و روز دوشنبه زنگ افتتاحیه بورس نیویورک (New York Stock Exchange) را به صدا درآورد.

نظر شما در مورد پیمان آینده سازمان ملل و رد این دستور کار توسط آرژانتین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره آرژانتین پیمان آینده سازمان ملل را رد کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.