تحلیل قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: شاخص مدیران خرید (PMI) بسیار بد اتحادیه اروپا گاوها را کنار می‌زند

تحلیل قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: شاخص مدیران خرید (PMI) بسیار بد اتحادیه اروپا گاوها را کنار می‌زند
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • داده‌های روز دوشنبه تصویر تیره‌ای از اقتصاد منطقه یورو ترسیم کرد.
  • فعالان بازار احتمال کاهش نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) را در ماه اکتبر به 77 درصد افزایش دادند.
  • شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی ایالات متحده در ماه سپتامبر در سطح 54.4 ثابت ماند.

تحلیل قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) نشان‌دهنده انتقال از بازار صعودی به بازار بدون روند پس از انتشار داده‌های مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) در منطقه یورو و ایالات متحده است. فعالیت‌های تجاری در منطقه یورو در ماه سپتامبر کاهش یافت و باعث افت یورو شد. در همین حال، وضعیت در ایالات متحده ثابت ماند.

داده‌های روز دوشنبه تصویر تاریکی از اقتصاد منطقه یورو ارائه داد. شرکت S&P Global مجموعه‌ای از ارقام مربوط به شاخص مدیران خرید (PMI) منتشر کرد که نشان می‌دهد عدد ترکیبی در ماه سپتامبر 48.9 بوده است که به شدت از 51.0 در ماه گذشته کاهش یافته است.

کاهش فعالیت‌های تجاری نشان‌دهنده این است که اقتصاد در میان نرخ‌های بهره بالا با مشکل مواجه است. به همین دلیل، شرکت‌کنندگان در بازار احتمال کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا (ECB) در ماه اکتبر را به 77 درصد افزایش دادند. بانک مرکزی اروپا چرخه کاهش نرخ بهره خود را قبل از فدرال رزرو (Fed) آغاز کرد. اما پس از اولین کاهش نرخ بهره، زمانی که مشخص شد تورم به طور سرسختانه باقی مانده است، متوقف شد. با این حال، ضعف اقتصادی فشار بیشتری بر بانک مرکزی وارد می‌کند تا در جلسه بعدی نرخ بهره را کاهش دهد.

در همین حال، در ایالات متحده، شاخص مدیران خرید (PMI) ترکیبی در ماه سپتامبر پس از عدد 54.6 در ماه آگوست، ثابت و در 54.4 باقی ماند. اقتصاد ایالات متحده علی‌رغم نرخ‌های بالا همچنان مقاوم بوده است. هفته گذشته، داده‌های مربوط به خرده‌فروشی نشان‌دهنده جهش غیرمنتظره‌ای بود که حاکی از مقاومت مصرف‌کننده است. بنابراین، ممکن است فدرال رزرو بتواند به یک فرود نرم، یعنی کاهش تورم بدون تخریب رشد اقتصادی، دست یابد.

گزارش‌های مهم بعدی در ایالات متحده شامل ارقام مربوط به تولید ناخالص داخلی (GDP) و شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) مربوط به کالاها به غیر از مواد غذایی و انرژی خواهد بود. این ارقام چشم‌انداز کاهش نرخ‌های بهره در آینده را شکل خواهند داد. در حال حاضر، شرکت‌کنندگان در بازار روی یک کاهش بزرگ نرخ بهره دیگر در ماه نوامبر گمانه‌زنی می‌کنند.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

  • ضریب اطمینان مصرف‌کننده هیئت کنفرانس (CB) ایالات متحده

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

EURUSD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز یورو/ دلار آمریکا

از نظر تکنیکال، در میان نوسانات شدید، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) در حال نوسان در اطراف میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) است. همزمان، قیمت به سطح حمایت 1.1075 و سطح مقاومت 1.1175  رسید. در همین حال، شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز در اطراف سطح محوری 50 در حال نوسان است که نشانه‌ای از بازار بدون روند خاصی است.

علاوه بر این، زمانی که قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) به سطح مقاومت 1.1175 رسید، شاخص قدرت نسبی (RSI) واگرایی نزولی را نشان داد، که نشانه‌ای از احتمال بازگشت قیمت بود. به زودی پس از آن، گاوها (فروشندگان) یک کندل قدرتمند ایجاد کردند که قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) برد. اگر قیمت زیر این میانگین متحرک باقی بماند، ممکن است به زودی سطح حمایت 1.1075 را دوباره آزمایش کند. در صورت کاهش قیمت به زیر این سطح، فروشندگان می‌توانند سطح حمایت 1.1000 را هدف‌گذاری کنند.

دیدگاه خود را درباره تحلیل قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: شاخص مدیران خرید (PMI) بسیار بد اتحادیه اروپا گاوها را کنار می‌زند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.