جمهوری داغستان روسیه با استخراج زیرزمینی رمز ارزها در میان قطعی برق مقابله می‌کند

جمهوری داغستان روسیه با استخراج زیرزمینی رمز ارزها در میان قطعی برق مقابله می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

داغستان (Dagestan)، جمهوری واقع در روسیه، در حال افزایش تلاش‌ها برای مقابله با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال به دلیل تأثیر آن بر شبکه برق و ایمنی عمومی است. عملیات استخراج زیرزمینی باعث آسیب‌های اخیر به زیرساخت‌ها، از جمله آتش‌سوزی در یک پست برق شده است. مقامات خواستار اقدامات سختگیرانه‌تری برای مقابله با این مسائل شده‌اند، چون استخراج‌کنندگان از قوانین موجود سرپیچی می‌کنند.

داغستان به مقابله با استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال می‌پردازد

رویترز (Reuters) روز سه‌شنبه گزارش داد که دولت داغستان (Dagestan) خواستار اقدامات سختگیرانه‌تری علیه استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال شده است، چون فعالیت‌های آن‌ها به قطعی برق و تلاش برای دور زدن قوانین منجر شده است. مقامات محلی گفتند که تاسیسات استخراج غیرقانونی، که اغلب زیرزمینی ساخته می‌شوند، فشار قابل توجهی بر شبکه برق وارد کرده‌اند و به حوادثی مانند آتش‌سوزی اخیر در یک پست برق در پایتخت منجر شده‌اند. داغستان، یک جمهوری واقع در جنوب روسیه است که در منطقه قفقاز شمالی (North Caucasus) قرار دارد و به دلیل تنوع قومی خود و وجود چندین گروه بومی شناخته می‌شود.

به گفته عبدالمسلم عبدالمسلموف (Abdulmuslim Abdulmuslimov)، نخست‌وزیر این کشور، باید توجه بیشتری به مسأله استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال شود. او توضیح داد که استخراج‌کنندگان به‌طور مداوم راه‌های جدیدی برای دور زدن کنترل‌های قانونی، به‌ویژه با پنهان کردن فعالیت‌های خود در زیرزمین، پیدا می‌کنند. عبدالمسلموف گفت:

«صاحبان تاسیسات استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال در حال یافتن روش‌های جدیدی برای دور زدن قانون هستند – آن‌ها مزارع استخراج را زیر زمین نصب می‌کنند.»

دولت تصاویری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد محققان در حال بررسی یکی از این تاسیسات هستند، که شامل چندین فن خنک‌کننده برای سخت‌افزارها بود.

Dagestan Battles Underground Crypto Mining

قانون جدید استخراج ارزهای دیجیتال روسیه که توسط رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) امضا شده است، در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۰ آبان ۱۴۰۳) اجرایی خواهد شد. این قانون الزام می‌کند که شرکت‌های استخراج ارزهای دیجیتال در وزارت دارایی ثبت‌نام کنند و افراد فعالیت‌های استخراجی خود را به سازمان نظارت مالی کشور گزارش دهند.

نظر شما در مورد تلاش‌های جمهوری داغستان روسیه برای سرکوب استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال و پیامدهای آن برای شبکه برق چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره جمهوری داغستان روسیه با استخراج زیرزمینی رمز ارزها در میان قطعی برق مقابله می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.