بوکله تولد دوباره السالوادور را اعلام کرد و درباره «عصر تاریک جدید» هشدار داد

بوکل تولد دوباره السالوادور را اعلام کرد و درباره «عصر تاریک جدید» هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور (El Salvador) ، در حالی که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کرد، دستاوردهای این کشور را از زمان آغاز اولین دوره ریاست‌جمهوری‌اش مورد تأکید قرار داد و به احیای اقتصادی کشور و بهبود امنیت شخصی اشاره کرد. بوکله همچنین در مورد شرایط جهانی رو به وخامت هشدار داد و اظهار داشت که بشریت با عصر تاریک جدیدی روبرو است و السالوادور تنها می‌تواند به عنوان یک پناهگاه کوچک در برابر طوفان‌های آینده عمل کند.

بوکله انحطاط دنیای غرب را محکوم کرد و نسبت به زمان‌های تاریک پیش‌رو هشدار داد

نایب بوکله (Nayib Bukele) ، رئیس‌جمهور السالوادور (El Salvador) ، نسبت به مسیری که جهان غرب در حال پیمودن است هشدار داد و تأکید کرد که السالوادور می‌تواند به یک پناهگاه برای “عصر تاریک جدید” آینده تبدیل شود. بوکله در روز سه‌شنبه، در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد (United Nations General Assembly)، به دستاوردهای السالوادور در چندین زمینه، از جمله مبارزه با باندهای تبهکاری، امنیت شخصی و گردشگری، اشاره کرد و این پیشرفت‌ها را با عقب‌گرد در همین شرایط در دیگر نقاط جهان، از جمله سانسور رسانه‌های اجتماعی، مقایسه کرد.

بوکله در سازمان ملل

بوکله اظهار داشت که اکنون مردم السالوادور می‌توانند آزادانه در خیابان‌های خود حرکت کنند، در حالی که در شهرهای موسوم به جهان آزاد، این خیابان‌ها به دست مواد مخدر، بی‌خانمانی و جرایم کوچک افتاده است. بوکله همچنین کشورهایی که شهروندان خود را در رسانه‌های اجتماعی سانسور کرده و حتی به دلیل پست‌هایشان دستگیر کرده‌اند، مورد انتقاد قرار داد.

در این زمینه، او اظهار داشت که به دلیل مشکلاتی که السالوادور پیشتر با آن‌ها روبرو بوده است، او توانسته نشانه‌هایی را تشخیص دهد که به یک انحطاط واقعی در جهان و فرا رسیدن یک عصر تاریکی اشاره دارند.

او اعلام کرد:

“این شتاب به این معناست که ما به یک نقطه عطف تاریک نزدیک می‌شویم. ما با یک عصر تاریک جدید در تاریخ بشریت روبرو هستیم. به عنوان مردم السالوادور، ما این علائم انحطاط را وقتی می‌بینیم، می‌شناسیم، چون از همه آن‌ها عبور کرده‌ایم.”

علاوه بر این، بوکله تأکید کرد که اگرچه السالوادور نمی‌تواند از رسیدن این شرایط جلوگیری کند، اما می‌تواند به پناهگاهی برای زمان‌های پیش‌رو تبدیل شود. او در خاتمه گفت:

“شاید برای جلوگیری از زمان‌های تاریکی که امروز جهان ما با آن روبروست دیر باشد، اما هنوز برای ساختن یک کشتی و عبور از طوفان دیر نشده است. خداوند بشریت را برکت دهد.”

نظر شما در مورد پیام رئیس جمهور بوکله به جهان چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره بوکله تولد دوباره السالوادور را اعلام کرد و درباره «عصر تاریک جدید» هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.