گزارش روزانه بازار فارکس، 6 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 6 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • به دلیل انتشار اخبار مثبت‌تر از چین، ارزش سهام آسیا در طول شب افزایش یافت، در حالی که ارزش دلار کاهش یافت.
  • ایشیبا (Ishiba)، وزیر دفاع سابق ژاپن، در انتخابات حزب لیبرال دموکرات این کشور پیروز شد.
  • بسته‌های تشویقی چین همچنان در کانون توجه قرار دارند و ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ یوان خارجی (USDCNH) دیروز به زیر 7.00 رسید.

اخبار بازار فارکس، 6 مهر 1403 (27 سپتامبر 2024)

  • سهام‌ آسیا شب گذشته به روند صعودی خود ادامه دادند و شاخص CSI 300 چین با رشد ۴.۵ درصدی به دلیل اخبار مثبت از سیاست‌های اقتصادی چین افزایش یافت. در ایالات متحده، داده‌های مربوط به مطالبات بیمه بیکاری دیروز کمتر از حد انتظار بود و با ۲۱۸ هزار درخواست در مقایسه با پیش‌بینی ۲۲۳ هزار درخواست منتشر شد که نشان‌دهنده ادامه قدرت بازار کار ایالات متحده است. امروز نیز داده‌های مربوط به شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده در ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تابستانی بریتانیا (BST) منتشر خواهد شد که به عنوان یک شاخص دیگر برای ارزیابی وضعیت تورم در ایالات متحده عمل می‌کند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • در رقابت برای رهبری حزب لیبرال دموکراتیک ژاپن (LDP)، حزب حاکم این کشور، شیگرو ایشیبا (Shigeru Ishiba) پیروز شد و توانست بر سانائه تاکایچی (Sanae Takaichi) که به مواضع ملایم‌تری شناخته می‌شود، غلبه کند. پس از انتشار این خبر، ین ژاپن (JPY) روند نزولی اخیر خود را معکوس کرد و ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) با کاهش ۲ درصدی روبرو شد. پیش از این، ارزش این جفت ارز  به بالای ۱۴۶ صعود کرده بود، چون بازارها نگران بودند که تاکایچی در صورت پیروزی، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) را به حفظ نرخ‌های پایین سوق دهد؛ اما با اعلام نتایج، تقاضای پیشین برای جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) در حال بازگشت به حالت عادی است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • ایشیبا (Ishiba) از دیدگاه نرخ‌های بهره به عنوان فردی سنتی‌تر دیده می‌شود و از ادامه چرخه افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن (BoJ) حمایت می‌کند. (بلومبرگ)

  • در جاهای دیگر در بازار نوظهور (EM)، اخبار مربوط به بسته‌های تشویقی چین و دوام اقدامات همچنان در کانون توجه مشتریان قرار دارد. (تحقیقات بارکلیز)
    • با توجه به این اعلامیه‌های سیاستی، ارزش یوان خارجی (CNH) به افزایش قیمت خود ادامه داد و دیروز به زیر 7.00 رسید و امروز صبح حدود 6.9950 معامله شد. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 6 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.