رکود اقتصادی ایالات متحده محتمل‌ترین نتیجه است

رکود اقتصادی ایالات متحده محتمل‌ترین نتیجه است
آنچه در این مقاله میخوانید

موسسه تحقیقاتی BCA معتقد است که رکود اقتصادی ایالات متحده، علیرغم تغییر سیاست‌های اخیر توسط فدرال رزرو، محتمل‌ترین نتیجه باقی می‌ماند.

اگرچه کاهش نرخ‌های اخیر فدرال رزرو به طور متوسط ​​احتمال فرود نرم را افزایش داده است، با این حال استراتژیست‌های BCA همچنان به پیش‌بینی رکود برای اقتصاد ادامه می‌دهند که عمدتاً ناشی از تضعیف شرایط بازار کار است.

BCA در گزارش خود به کاهش نرخ ترک خدمت بخش خصوصی اشاره می‌کند که به سطوحی کاهش یافته است که از اواخر سال 2016، زمانی که بیکاری حدود 4.7 درصد بود، مشاهده نشده است.

استراتژیست‌ها خاطرنشان کردند: این شرکت نرخ ترک کار را به عنوان شاخص قابل اعتمادتری از تقاضای چرخه‌ای نیروی کار نسبت به فرصت‌های شغلی می‌بیند، با توجه به رابطه بسیار تنگاتنگ بین ترک کار و نرخ بیکاری نسبت به منحنی Beveridge.

از دیگر نشانه‌های استرس می‌توان به افزایش تعداد آمریکایی‌هایی که فقط می‌توانند کار پاره وقت پیدا کنند و افزایش انتقال از اشتغال به بیکاری است.

BCA همچنین خاطرنشان می‌کند که افزایش اخیر در نرخ بیکاری تا حدی ناشی از تازه واردان به نیروی کار بوده است. با این حال، حتی شاخص‌های سنتی مانند رشد حقوق و دستمزد غیرکشاورزی نیز نشانه‌هایی از کاهش را نشان می‌دهند.

به طور دقیق‌تر، بازنگری‌های حقوق و دستمزد از آوریل 2023 تا مارس 2024 نشان‌دهنده کاهش سرعت است، در حالی که شاخص‌های انتشار نشان می‌دهد که رشد حقوق و دستمزد در چندین صنعت ضعیف شده است.

علاوه بر این، شاخص حرکت حقوق و دستمزد ایالات متحده به زیر خط رونق/رکود نزول کرده است که بر نگرانی‌ها در مورد تقاضای نیروی کار افزوده است.

در حالی که برخی استدلال می‌کنند که افزایش عرضه نیروی کار، داده‌های ضعیف‌تر بیکاری را توضیح می‌دهد، BCA هشدار می‌دهد که این روایت مسائل عمیق‌تری را نادیده می‌گیرد.

معیارهای اولیه حقوق و دستمزد نشان‌دهنده یک رکود بالقوه در آینده است، زیرا تغییر به زیر سطح 50 برای این شاخص‌ها یا یکباره است که به سرعت معکوس می‌شود یا سیگنالی است که رکود در شرف شروع است. استراتژیست‌های BCA خاطرنشان کردند که سیاست پولی فشرده همچنین به چشم انداز رکود کمک می‌کند.

حتی پس از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، آنها استدلال می‌کنند که سیاست پولی برای مدتی محدود باقی خواهد ماند.

همچنین، استراتژیست‌ها خاطرنشان می‌کنند که اگرچه سرمایه‌گذاری‌های مرتبط با هوش مصنوعی می‌توانند به طور بالقوه افزایش قابل توجهی برای تقاضای کل در اقتصاد ایالات متحده ایجاد کنند، اما این یک پیش‌بینی است تا یک واقعیت فعلی.

در این مرحله، BCA هشدار می‌دهد که هیچ مبنای روشنی وجود ندارد که بتوان انتظار داشت که CAPEX مرتبط با هوش مصنوعی نتیجه‌ای مشابه اواسط دهه 1990 ایجاد کند که در آن با وجود سیاست‌های پولی سختگیرانه از رکود اجتناب شود.

دیدگاه خود را درباره رکود اقتصادی ایالات متحده محتمل‌ترین نتیجه است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.