صادرات محصولات فولادی در نیمه اول سال 2.9 میلیارد دلار بود

صادرات محصولات فولادی در نیمه اول سال 2.9 میلیارد دلار بود
آنچه در این مقاله میخوانید

به گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران (IRICA)، ارزش صادرات محصولات فولادی ایران در نیمه نخست سال جاری خورشیدی (۲۰ مارس تا ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۴ [۱ فروردین تا ۱ مهر ۱۴۰۳]) به ۲.۹ میلیارد دلار رسید.

بر اساس این گزارش، ایران در دوره شش‌ماهه ۵.۷ میلیون تن محصولات فولادی صادر کرده است.

صادرات محصولات فولادی در نیمه نخست امسال نشان‌دهنده کاهش ۱۴ درصدی از نظر ارزش و ۱۳ درصدی از نظر وزن در مقایسه با نیمه نخست سال گذشته است.

انجمن جهانی فولاد (WSA) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که تولید فولاد ایران در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ [زمستان ۱۴۰۲] با رشد ۱۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده است.

این گزارش اضافه کرد که حجم تولید فولاد در جهان در این دوره سه‌ماهه ۰.۵ درصد افزایش یافته است.

بیش از ۴۶۹ میلیون تن فولاد در جهان طی ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ [دی تا اسفند ۱۴۰۲] تولید شده است که ۱۶۱.۲ میلیون تن از آن در مارس ۲۰۲۴ [اسفند ۱۴۰۲] تولید شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران از ژانویه تا مارس ۲۰۲۴ (دی تا اسفند ۱۴۰۲) ۷.۶ میلیون تن فولاد تولید کرده است که نشان‌دهنده رشد ۱۶.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

چین، هند، ژاپن، ایالات متحده، روسیه، کره جنوبی، آلمان، ترکیه، برزیل و ایران در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ جزو ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد در جهان بودند.

بر اساس گزارش انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران (ISPA)، تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲ (پایان یافته در ۱۹ مارس ۲۰۲۴ [۲۹ اسفند ۱۴۰۲]) نسبت به سال قبل ۵.۸ درصد افزایش داشته است.

طبق آخرین داده‌های منتشرشده توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد کشور در سال گذشته به ۲۹.۳۳۴ میلیون تن رسید.

از این مقدار، ۱۸,۴۵۲,۰۰۰ تن شمش و شمشه و ۱۰,۸۸۲,۰۰۰ تن اسلب بوده است؛ تولید شمش و شمشه در سال گذشته ۹.۲ درصد و تولید اسلب ۰.۷ درصد افزایش داشته است.

بر اساس داده‌های انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید آهن اسفنجی نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۸.۵ درصد افزایش یافته است.

بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط انجمن جهانی فولاد (WSA)، ایران در ژانویه ۲۰۲۴ (دی ۱۴۰۲) جایگاه جهانی خود در تولید فولاد بهبود بخشید و به نهمین تولیدکننده بزرگ جهان تبدیل شد.

طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) مجموعاً ۳۱.۱ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۵۸.۴ درصد از کل تولید غرب آسیا را در این سال به خود اختصاص داد.

کشورهای غرب آسیایی، شامل ایران، عراق، اردن، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و یمن،که در گزارش انجمن جهانی فولاد (WSA) بررسی شده‌اند، موفق به تولید ۵۳.۲ میلیون تن فولاد در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) شدند.

بر اساس داده‌های انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل که تولید ۳۰.۶ میلیون تن بود، ۱.۸ درصد افزایش داشته است.

دیدگاه خود را درباره صادرات محصولات فولادی در نیمه اول سال 2.9 میلیارد دلار بود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.