با گسترش اتحاد چین و روسیه، خطرات ایالات متحده در آسیا و خاورمیانه افزایش می‌یابد

با گسترش اتحاد چین و روسیه، خطرات ایالات متحده در آسیا و خاورمیانه افزایش می‌یابد
آنچه در این مقاله میخوانید

فردریک کِمپ (Frederick Kempe)، مدیرعامل شورای آتلانتیک (Atlantic Council)، در مجمع عمومی سازمان ملل دو نگرانی فوری را مورد تأکید قرار داد: همکاری فزاینده چین و روسیه و تردیدها در مورد رهبری ایالات متحده. او همراه با کاندولیزا رایس (Condoleezza Rice)، وزیر امور خارجه پیشین، نسبت به تهدیدهای فزاینده جهانی هشدار داد و خطرات امروز را با دوران جنگ سرد مقایسه کرد. حمایت چین از روسیه و ایران در حال تشدید درگیری‌ها است و نیاز به رهبری قاطع از سوی ایالات متحده و متحدانش برای مقابله با این تحولات دارد.

کِمپ هشدار می‌دهد: همکاری چین و روسیه، ثبات جهانی را به خطر می‌اندازد

فردریک کِمپ (Frederick Kempe)، رئیس و مدیرعامل شورای آتلانتیک (Atlantic Council)، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی. سی. (Washington D.C.) که بر روابط بین‌الملل متمرکز است، دو نگرانی عمده که بر بحث‌های این هفته در مجمع عمومی سازمان ملل سایه افکنده را مورد تأکید قرار داد

او در یک مطلب تحلیلی که روز شنبه توسط شورای آتلانتیک منتشر شد، توضیح داد: “این هفته، دو ابر تاریک بر فراز مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیده می‌شد.”

اولین ابر تاریک، خطر فزاینده همکاری مشترک چین و روسیه بود. دومین نگرانی، تردید در مورد این که آیا رهبری ایالات متحده پس از انتخابات ماه نوامبر می‌تواند به چالش‌ها پاسخ دهد یا خیر.

کِمپ خاطرنشان کرد که همکاری چین و روسیه نه تنها به ادامه جنگ در اوکراین کمک می‌کند، بلکه ایران و نیروهای نیابتی آن را در خاورمیانه تقویت کرده و تنش‌ها در آسیا را افزایش می‌دهد. او چنین استدلال کرد که تنها رهبری قوی و آینده‌نگر ایالات متحده، همراه با شرکای جهانی، می‌تواند این تهدیدات را مهار کند.

کاندولیزا رایس (Condoleezza Rice)، در سخنرانی خود در “مجمع جهانی آینده” (Global Future Forum) شورای آتلانتیک (Atlantic Council)، نگرانی‌های مشابهی را مطرح کرد. کِمپ توضیح داد:

“او دوران نوظهور ما را خطرناک‌تر از جنگ سرد در نظر گرفت. دلیل آن نیز تهدیدات جهانی است که با خطراتی که او آنها را «چهار سوار آخرالزمان—پوپولیسم، ناسیونالیسم، انزواگرایی و حمایت‌گرایی» نامید، روبرو هستند.”

کِمپ همچنین به حمایت عمیق‌تر چین از صنعت دفاعی روسیه اشاره کرد، که همچنان به تقویت تلاش‌های جنگی مسکو کمک می‌کند. نیکلاس برنز (Nicholas Burns)، سفیر ایالات متحده در چین، اظهار داشت: “ما در چند ماه گذشته بیش از سیصد شرکت چینی را تحریم کردیم. متأسفانه تغییری در رفتار چین ندیده‌ایم. بنابراین، آنها باید انتظار داشته باشند که ما به این تلاش‌های تنبیهی ادامه خواهیم داد تا به وضوح اعلام کنیم که ما نخواهیم ایستاد و تماشا کنیم که چین به طور قابل توجهی به روسیه در تقویت پتانسیل تسلیحاتی و همچنین پایه صنعتی دفاعی آن کمک می‌کند.”

نظر شما در مورد مشارکت چین و روسیه و تأثیر آن بر امنیت جهانی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره با گسترش اتحاد چین و روسیه، خطرات ایالات متحده در آسیا و خاورمیانه افزایش می‌یابد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.