گزارش روزانه بازار فارکس، 9 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 9 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • سهام آسیا در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • داده‌های مربوط به شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) ایالات متحده در روز جمعه کمتر از حد انتظارات منتشر شدند.
  • تنش میان اسرائیل و حماس در آخر هفته افزایش یافت.

اخبار بازار فارکس، 9 مهر 1403 (30 سپتامبر 2024)

  • سهام آسیا در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند؛ پس از پیروزی ایشیبا (Ishiba) با مواضع انقباضی در انتخابات ریاست جمهوری حزب دموکرات لیبرال (LDP) در روز جمعه، ارزش سهام ژاپن تقریباً ۵ درصد کاهش یافت. با این حال، این کاهش در ارزش سهام ژاپن با افزایش ارزش سهام چین به دنبال اعلام سیاست‌های مثبت از این منطقه جبران شد. این وضعیت با انتشار شاخص مدیران خرید (PMI) بخش تولید چین که ۴۹.۸ بود، در مقابل انتظارات ۴۹.۴، بیشتر تقویت شد. پس از انتشار این شاخص، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ یوان خارجی چین (USDCNH) تغییر چندانی نداشت، اما همچنان زیر سطح کلیدی ۷.۰۰ معامله می‌شود. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • در ایالات متحده، داده‌های مربوط به شاخص هزینه مصرف شخصی (PCE) روز جمعه کمی کمتر از انتظارات منتشر شد و نرخ ۲.۲ درصد نسبت به سال گذشته را نشان داد، در حالی که انتظارات برای افزایش ۲.۳ درصد نسبت به سال گذشته بود. این کاهش نسبت به ماه گذشته تا حدی به دلیل کاهش هزینه‌های خدمات مالی و کاهش بیشتر از حد انتظار در بخش «سایر» خدمات بود. پس از انتشار این داده‌ها، ارزش دلار آمریکا (USD) با کاهش ۰.۳۵ درصدی مواجه شد، اما در طول جلسه معاملاتی آسیا بازگشت کرد. این هفته، بازار بر سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو،  در عصر امروز و داده‌های اشتغال غیرکشاورزی (Nonfarm Payrolls) در روز جمعه تمرکز خواهد داشت تا جهت‌گیری بیشتری برای دلار آمریکا به دست آورد. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • در بازارهای نوظهور (EM)، پس از آن که اسرائیل در یک حمله هوایی در بیروت سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، را به شهادت رساند، درگیری اسرائیل و حماس در آخر هفته تشدید شد. این حمله پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده، فرانسه و کشورهای عربی در تلاشی برای جلوگیری از جنگی در سطح منطقه خواستار آتش‌بس در لبنان شدند. (بلومبرگ)
    • از این زمان به بعد، دو نگرانی اصلی درباره تشدید درگیری‌ها وجود دارد: یکی حرکت نیروهای زمینی اسرائیل به جنوب لبنان و دیگری حمله احتمالی از سوی ایران پس از ضربه به حزب‌الله. با این حال، تاکنون واکنش قابل توجهی از بازار مشاهده نشده است: ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ شِکل اسرائیل (USDILS) روز جمعه از ۳.۶۹ به ۳.۷۳ افزایش یافت، اما بیشتر این حرکت از آن زمان تا حد زیادی اصلاح شده است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 9 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.