UBS نسبت به کاهش بیشتر ارزش دلار هشدار داد

UBS نسبت به کاهش بیشتر ارزش دلار هشدار داد
آنچه در این مقاله میخوانید

غول مالی UBS انتظار دارد که ارزش دلار آمریکا به کاهش خود ادامه دهد و به سرمایه‌گذاران توصیه کرده است که در نحوه تخصیص سبد سرمایه خود بازنگری کنند. این بانک پیش‌بینی می‌کند که در میان‌مدت، به دلیل کاهش مزایای نرخ بهره و افزایش کسری بودجه، ارزش دلار افت خواهد کرد. با توجه به کاهش ۵ درصدی ارزش دلار از ماه ژوئن تاکنون، UBS استراتژی‌هایی مانند پوشش ریسک ارزی و تنوع‌بخشی به ارزها و دارایی‌های دیگر مانند طلا را برای کاهش ریسک پیشنهاد می‌کند.

UBS کاهش احتمالی ارزش دلار آمریکا را پیش‌بینی کرده و به سرمایه‌گذاران توصیه می‌کند دارایی‌های دلاری خود را کاهش دهند

غول مالی UBS روز دوشنبه به ریسک‌های احتمالی برای دلار آمریکا اشاره کرده و توصیه نمود که سرمایه‌گذاران دوباره میزان دارایی‌های دلاری خود را ارزیابی کنند. دفتر سرمایه‌گذاری اصلی UBS (CIO) پیش‌بینی می‌کند که به دلیل کاهش مزایای نرخ بهره و نگرانی‌ها در مورد کسری بودجه آمریکا، ارزش دلار در میان‌مدت به کاهش خود ادامه خواهد داد. UBS  اعلام کرد:

«ما انتظار داریم که ارزش دلار همچنان کاهش یابد.»

تیم UBS به کاهش ۵ درصدی دلار در شاخص دلار آمریکا (DXY) از زمان اوج خود در ماه ژوئن اشاره کرد. همچنین، UBS معتقد است که بررسی وضعیت مالی آمریکا پس از انتخابات می‌تواند موجب تضعیف بیشتر ارز شود.

تیم UBS به سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های دلاری بدون پوشش ریسک قابل‌توجهی دارند، توصیه کرد که سبد سرمایه خود را تطبیق دهند. استراتژی‌هایی مانند پوشش ریسک دارایی‌های دلاری از طریق معاملات آتی ارز، سوآپ‌ها، یا استفاده از دسته‌های سهام با پوشش ریسک پیشنهاد شد. همچنین، به گفته دفتر سرمایه‌گذاری اصلی، «طلا می‌تواند یک تنوع‌دهنده مؤثر باشد» و با توجه به انتظارات برای افزایش قیمت‌ها در شرایط کاهش نرخ بهره و عدم اطمینان‌های ژئوپلیتیکی جاری، طلا می‌تواند نقش مهمی ایفا کند.

UBS همچنین توضیح داد که فرانک سوئیس به احتمال زیاد به ‌ویژه در برابر دلار آمریکا تقویت خواهد شد، که این تقویت به دلیل کاهش محدود نرخ بهره از سوی بانک ملی سوئیس و تنش‌های ژئوپلیتیکی خواهد بود. این تیم در خاتمه نتیجه‌گیری کرد:

«سرمایه‌گذاران باید دارایی‌های دلاری خود را کاهش دهند، چون انتظار می‌رود که این ارز در میان‌مدت بیشتر تضعیف شود.»

UBS افزود: «ما به فرانک سوئیس، یورو، پوند انگلیس و دلار استرالیا علاقه داریم. همچنین توصیه می‌کنیم که در یک سبد متعادل دلاری، تا ۵ درصد از آن را به طلا اختصاص دهید.»

نظر شما در مورد هشدار UBS در مورد کاهش احتمالی ارزش دلار آمریکا و توصیه‌های آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره UBS نسبت به کاهش بیشتر ارزش دلار هشدار داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.