گزارش روزانه بازار فارکس، 10 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 10 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیا در طول شب افزایش یافت.
  • اسرائیل تهاجم زمینی هدفمند خود را در لبنان آغاز کرد.
  • خلاصه نظرات بانک ژاپن بیش از آن چه که انتظار می‌رفت، حاکی از کاهش نرخ بهره بود.

اخبار بازار فارکس، 10 مهر 1403 (1 اکتبر 2024)

  • پس از سخنرانی شب گذشته جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو، شاخص‌های سهام آسیا دیشب افزایش یافتند، در حالی که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 به‌طور کلی بدون تغییر باقی ماند. پاول خاطرنشان کرد که فدرال رزرو به‌تدریج نرخ بهره را به سمت نرخ خنثی‌تر کاهش خواهد داد، در عین حال تأکید کرد که سیاست‌های فدرال از پیش تعیین‌شده نیست و اقتصاد همچنان در وضعیت خوبی قرار دارد.

تحلیلگران تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) این سخنرانی را کمی متمایل به سیاست‌های انقباضی و حاکی از افزایش نرخ بهره دانستند و به این ترتیب، احتمال کاهش ۵۰ واحدی (bps) نرخ بهره  در جلسه بعدی فدرال رزرو را به تعویق انداختند و بر اهمیت داده‌های آینده تأکید کردند. با این حال، فعالان بازار همچنان در حال قیمت‌گذاری بر اساس کاهش ۷۰ واحدی نرخ بهره در دو جلسه بعدی فدرال رزرو تا پایان سال هستند. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

  • گزارش‌ها حاکی از آن است که اسرائیل طی شب گذشته حملات زمینی هدفمندی را در لبنان آغاز کرده است، که این اقدام نشانه‌ای از تشدید قابل توجه در نبرد آن با حزب‌الله در مرز شمالی خود است. این تشدید پس از آن رخ داد که اسرائیل در آخر هفته، سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، را به شهادت رساند و حزب‌الله در پاسخ، با پرتاب تعداد زیادی موشک و پهپاد به اسرائیل واکنش نشان داد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • با انتشار این خبر در صبح امروز، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ شِکل اسرائیل (USDILS) تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند. (تحقیقات بارکلیز)
  • در ژاپن، خلاصه نظرات بانک مرکزی ژاپن (BOJ) کمی بیشتر از حد انتظار به سمت سیاست‌های انبساطی و کاهش نرخ بهره تمایل داشت. این گزارش نشان داد که سیاست‌گذاران عجله‌ای برای افزایش بیشتر نرخ بهره ندارند، و برخی از اعضا اظهار داشتند که تقویت اخیر ارزش ین ژاپن (JPY) برای اقتصاد نامطلوب است. علاوه بر این، یکی از اعضا به‌طور خاص بر این نکته تأکید کرد که بانک مرکزی ژاپن باید در تنظیم نرخ سیاست‌های آینده خود، ریسک‌های نزولی را نیز در نظر بگیرد (بلومبرگ).
    • با انتشار خلاصه نظرات، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن تا بیش از 0.5 درصد افزایش یافت و در حال حاضر، در سطح 144.40 معامله می‌شود. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 10 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.