بانک مرکزی غنا سکه طلای جدیدی را برای افزایش پس‌انداز عرضه کرد

بانک مرکزی غنا سکه طلای جدیدی را برای افزایش پس‌انداز عرضه کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

غنا یک سکه طلای جدید برای کمک به مدیریت نقدینگی بازار پول راه‌اندازی کرده است، که به تقویت پس‌اندازهای داخلی نیز کمک می‌کند.

این سکه که از طلای استخراج‌شده در بزرگترین تولیدکننده این فلز گرانبها در آفریقا ساخته شده است، با خلوص ۹۹.۹۹ درصد تصفیه شده است. ارنست ادیسون (Ernest Addison)، رئیس بانک مرکزی غنا، روز جمعه در آکرا، پایتخت، به خبرنگاران گفت که این سکه توسط بانک مرکزی صادر و تضمین شده و در سه اندازه: یک اونس، نیم اونس و یک‌چهارم اونس عرضه می‌شود.

ادیسون گفت: «سکه طلای غنا این امکان را به بانک مرکزی غنا می‌دهد تا نقدینگی اضافی در بخش بانکی را جمع‌آوری کند و به مدیریت نقدینگی بانک از طریق قبض‌های بانکی کمک خواهد کرد.» او اضافه کرد: «این سکه به افراد مقیم غنا یک راه دیگر برای سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند تا از برنامه خرید طلای داخلی بانک مرکزی غنا بهره‌مند شوند.»

این سکه‌ها در دو هفته آینده از طریق بانک‌های تجاری قابل خریداری خواهند بود و به‌صورت سدی (واحد پول غنا) فروخته می‌شوند. قیمت‌گذاری این سکه‌ها بر اساس قیمت مزایده‌ای انجمن بازار شمش لندن (London Bullion Market Association) انجام خواهد شد. ارنست ادیسون (Ernest Addison) افزود که این طلا مطابق با قوانین بانک مرکزی برای تأمین طلای مسئولانه است.

ادیسون ماه گذشته اعلام کرد که بانک مرکزی از زمانی که برنامه خرید طلای داخلی را در ژوئن ۲۰۲۱ آغاز کرده، ۶۵.۴ تن طلا به ارزش تقریبی ۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. این برنامه به منظور تقویت ذخایر خارجی و افزایش ذخایر طلا اجرا شده و همچنین شامل اجرای برنامه‌ای به نام «طلا برای نفت» می‌شود.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی غنا سکه طلای جدیدی را برای افزایش پس‌انداز عرضه کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.