61 آدرس جدید بیت کوین با 1000 تا 10,000 بیت کوین در سال 2024 ظهور کردند

61 آدرس جدید بیت کوین با 1000 تا 10,000 بیت کوین در سال 2024 ظهور کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

داده‌های اخیر نشان می‌دهد که تعداد کیف‌پول‌های بیت ‌کوین (BTC) که بین ۰.۱ تا ۱ بیت کوین نگهداری می‌کنند، از ابتدای سال تاکنون به میزان چشمگیر ۹,۵۶۳ افزایش یافته است. در همین حال، تعداد کیف‌پول‌های خرچنگ (Crab Wallets) که بین ۱ تا ۱۰ بیت کوین دارند، با کاهش ۷,۷۸۳ مواجه شده است. دارندگان بزرگتر بیت‌کوین، یعنی دلفین‌ها، کوسه‌ها و نهنگ‌ها (Bitcoin Dolphins, Sharks, and Whales)، که بین ۱۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند، نیز حضور قابل‌توجهی داشته‌اند و از اوایل ماه ژانویه تاکنون ۱۰۱ آدرس جدید در این دسته ظاهر شده است.

تغییرات در آدرس‌ها و گسترش جهانی بیت ‌کوین

تا تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۴ (8 مهر 1403)، بر اساس اطلاعات bitinfocharts.com، در مجموع ۲۱.۸۳ میلیون آدرس بیت کوین بیش از ۱۰۰ دلار بیت کوین در اختیار دارند. این نشان‌دهنده افزایش ۲ میلیون آدرس از هفته اول ماه ژانویه است. در آن زمان، ۸.۹ میلیون آدرس بیش از ۱,۰۰۰ دلار بیت کوین داشتند، اما این تعداد با ۱.۶۳ میلیون افزایش به ۱۰.۵۳ میلیون رسیده است. برای افرادی که فهرست ثروتمندان بیت کوین را دنبال می‌کنند، آدرس‌هایی که بیش از ۱۰,۰۰۰ دلار بیت کوین دارند، با ۷۸۱,۲۵۰ افزایش از ۲.۷۲ میلیون به ۳.۵ میلیون رسیده است.

دلفین‌های بیت کوین (۱۰۰ تا ۵۰۰ بیت کوین)، کوسه‌ها (۵۰۰ تا ۱,۰۰۰ بیت کوین) و نهنگ‌ها (۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین) از ۱۰۱ آدرس جدید به جمع خود استقبال کرده‌اند. از این تعداد، ۴۰ کیف‌پول تازه اکنون بین ۱۰۰ تا ۱,۰۰۰ بیت کوین دارند که ارزش آن‌ها بین ۶.۵۶ میلیون دلار تا ۶۵.۶ میلیون دلار است. در حال حاضر، ۱۳,۹۶۰ آدرس در این محدوده قرار دارند. علاوه بر این، از ماه ژانویه تاکنون ۶۱ آدرس جدید ظاهر شده که هر یک بین ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین نگهداری می‌کنند، یا ارزش‌هایی بین ۶۵.۶ میلیون دلار تا ۶۵۶ میلیون دلار دارند.

در حال حاضر، کمتر از ۲,۰۰۰ آدرس (دقیقاً ۱,۹۷۵ آدرس) بین ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین در اختیار دارند. در مورد بزرگترین دارندگان بیت کوین، در ابتدای سال ۱۰۷ آدرس بیش از ۱۰,۰۰۰ تا ۲۵۰,۰۰۰ بیت کوین را کنترل می‌کردند، اما این تعداد کمی کاهش یافته و به ۱۰۳ آدرس رسیده است. روز یکشنبه، محمد حسن فحس (Mohamad Hassan Fahs)، که بیشتر با نام سانی (Sani) و به عنوان بنیان‌گذار timechainIndex.com شناخته می‌شود، یک به‌روزرسانی جالب را در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشت که در آن خاطرنشان کرد سرمایه‌گذاران فردی اکنون حدود ۱۱.۶ میلیون بیت کوین در اختیار دارند.

او به این نکته اشاره کرد که داده‌های اخیر نشان می‌دهند ۵۴,۴۱۱,۳۱۴ آدرس بیت کوین مجموعاً ۱۹.۷۶ میلیون بیت کوین در اختیار دارند. از این تعداد، ۱۲,۴۲۳,۶۰۱ آدرس هر کدام بیش از ۱ میلیون ساتوشی دارند که تقریباً معادل ۱۹.۷۱ میلیون بیت کوین است. طبق گفته سانی، داده‌های timechainIndex.com همچنین نشان می‌دهند که حدود ۱۵۵,۰۰۰ آدرس به نهادهای غیرشخصی مانند صرافی‌ها، شرکت‌ها و دولت‌ها مرتبط هستند که به‌ طور مشترک حدود ۸.۱ میلیون بیت کوین را در اختیار دارند.

داده‌های محمد حسن فحس نشان می‌دهند که ۱۲.۲۷ میلیون آدرس باقی‌مانده، که به نظر می‌رسد اکثر آن‌ها متعلق به سرمایه‌گذاران فردی هستند، مجموعاً حدود ۱۱.۶ میلیون بیت کوین را مدیریت می‌کنند. سانی خاطرنشان کرد که اگر فرض کنیم هر آدرس نمایانگر یک فرد است، این نشان می‌دهد که تقریباً ۰.۱۵ درصد از جمعیت جهان مقدار قابل توجهی بیت کوین در اختیار دارند. او اظهار داشت: «این موضوع نشان می‌دهد که ما چقدر در مراحل اولیه پذیرش گسترده بیت کوین قرار داریم، و سطوح فعلی هنوز به انتظارات بسیاری از افراد نرسیده است.»

بنیان‌گذار timechainIndex.com افزود:

«با وجود افزایش آگاهی و علاقه مؤسسات، تنها بخش کوچکی از جمعیت جهانی در حال حاضر مقدار معناداری بیت کوین دارند، که نشان می‌دهد پذیرش گسترده هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.»

نظر شما در مورد تغییر آدرس در سال 2024 و معیارهای بنیانگذار timechainIndex.com چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره 61 آدرس جدید بیت کوین با 1000 تا 10,000 بیت کوین در سال 2024 ظهور کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.