تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: با افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت، ارزش دلار کانادا افزایش یافت

تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: با افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت، ارزش دلار کانادا افزایش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • پس از شلیک موشک‌های ایران به اسرائیل، قیمت نفت روز سه شنبه افزایش یافت.
  • فعالیت کسب و کار تولیدی کانادا برای اولین بار در هفده ماه گذشته افزایش یافت.
  • به دلیل تمایل به سرمایه‌گذاری در دارایی امن، ارزش دلار آمریکا در برابر اکثر همتایان خود افزایش یافت.

همچنان که با افزایش قیمت نفت به دلیل تنش‌های خاورمیانه، دلار کانادا تقویت شده است، تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/دلار کانادا (USD/CAD) نشان‌دهنده بازگشت حرکت نزولی است. در همین زمان، به دلیل خرید دارایی‌های امن توسط سرمایه‌گذاران در بحبوحه تنش‌های ژئوپلیتیکی، دلار آمریکا نیز قوی باقی مانده است.

پس از شلیک موشک‌های ایران به اسرائیل و تشدید جنگ در خاورمیانه، قیمت نفت روز سه‌شنبه افزایش یافت. جنگ اسرائیل و غزه به تدریج گسترش یافته و شامل ایران و لبنان شده است، که احتمالاً به یک جنگ بزرگ‌تر منجر می‌شود و احتمال اختلال در عرضه نفت را افزایش می‌دهد. این اختلالات در عرضه باعث محدودتر شدن بازار و افزایش قیمت‌ها خواهد شد.

در همین حال، با توجه به این که کانادا یک صادرکننده خالص نفت است، ارزش دلار کانادا رشد کرد. بنابراین، افزایش قیمت نفت به درآمدهای بیشتر برای این کشور منجر شده و ارز آن را تقویت می‌کند. علاوه بر این، داده‌های داخلی مثبت از دلار کانادا (لوونی) حمایت کردند. به‌ویژه، فعالیت کسب‌وکارهای تولیدی برای اولین بار در 17 ماه گذشته رشد کرد. شاخص مدیران خرید (PMI) کانادا از ۴۹.۵ به ۵۰.۴ در ماه سپتامبر افزایش یافت که نشان‌دهنده توسعه است.

در همین حال، به دلیل ورود سرمایه‌ها به دارایی‌های امن، ارزش دلار آمریکا (USD) در برابر اکثر ارزهای همتا افزایش یافت. درگیری بین ایران و اسرائیل ریسک‌پذیری را کاهش داد و باعث هجوم سرمایه‌ها به سمت دارایی‌های امن‌تر شد. با این حال، از آنجا که دلار کانادا (لوونی) نیز در حال رشد بود، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) کاهش یافت.

در جای دیگر، داده‌های جلسه قبلی نشان‌دهنده فعالیت ثابت در بخش کسب‌وکارهای تولیدی ایالات متحده بود. علاوه بر این، تعداد فرصت‌های شغلی افزایش یافت که نشان‌دهنده تقاضای بالا برای نیروی کار است. شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی ISM ایالات متحده از پیش‌بینی‌ها پایین‌تر بود، اما همچنان در سطح ۴۷.۲ ثابت ماند. در همین حال، تعداد فرصت‌های شغلی ۸.۰۴ میلیون بود که نسبت به پیش‌بینی ۷.۶۴ میلیون بیشتر بود.

اکنون فعالان بازار منتظر انتشار گزارش بسیار مهم اشتغال غیرکشاورزی (nonfarm payrolls) هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد چشم‌انداز کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو (Fed) به دست آورند.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا

  • تغییر داده‌های مربوط به اشتغال غیر کشاورزی پردازش خودکار داده‌های (ADP) ایالات متحده

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD): خرس‌ها به دنبال کاهش قیمت به سمت سطح حمایت 1.3425

USDCAD 4 hour chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) پس از یافتن مقاومت در سطح فیبوناچی ۰.۵ به زیر میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) کاهش یافته است. گاوها (خریداران) کنترل بازار را در دست داشتند اما نتوانستند قیمت را بالای میانگین متحرک نگه دارند. قیمت اخیراً با یک حرکت تکانه‌ای از یک کانال صعودی خارج شد که در سطح حمایت ۱.۳۴۲۵ متوقف شد.

اگر حرکت صعودی بعدی اصلاحی بوده باشد، ممکن است خرس‌ها (فروشندگان)  یک حرکت تکانه‌ای نزولی دیگر انجام دهند. بنابراین، ممکن است قیمت به زیر سطح ۱.۳۴۲۵ کاهش یافته و به سطوح پایین‌تری برسد.

دیدگاه خود را درباره تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: با افزایش نگرانی‌ها در مورد عرضه نفت، ارزش دلار کانادا افزایش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.