گزارش روزانه بازار فارکس، 11 مهر 1403

گزارش روزانه بازار فارکس، 11 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در پی افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت افزایش یافت.
  • دیروز، داده‌های مربوط به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) ایالات متحده کمی بالاتر از حد انتظار منتشر شد.
  • دیروز، شینباوم به عنوان رئیس جمهور مکزیک سوگند یاد کرد.

اخبار بازار فارکس، 11 مهر 1403 (2 اکتبر 2024)

  • ارزش قراردادهای آتی S&P 500 شب گذشته کمی کاهش یافت، در حالی که به دلیل افزایش قابل‌توجه تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت نفت افزایش یافت. دیشب، ایران در پاسخ به آغاز تهاجم زمینی اسرائیل در لبنان که اوایل این هفته صورت گرفت، بیش از ۲۰۰ موشک بالستیک به سمت اسرائیل شلیک کرد. اسرائیل ادعا کرده است که بیشتر این موشک‌ها رهگیری شدند و تأثیر آنها محدود بود. با این حال، وب‌سایت آکسیوس (Axios) گزارش داده است که اسرائیل امروز یک حمله تلافی‌جویانه قابل توجه علیه ایران انجام خواهد داد و ممکن است به دنبال هدف قرار دادن سایت‌های تولید نفت در این کشور باشد، که باعث افزایش قیمت نفت شده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • فعالان بازار دیروز بعدازظهر با رسیدن خبر پاسخ ایران تا حدودی غافلگیر شدند و به سمت کاهش ریسک حرکت کرد، که منجر به افزایش ارزش ارزهایی مانند دلار آمریکا (USD)، فرانک سوئیس (CHF) و ین ژاپن (JPY) شد. با این حال، واکنش شبانه در بازار ارز (FX) تا حدودی ملایم بوده است، به طوری که تحلیل‌گران تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays) قبل از این که در ارزهای گروه ۱۰ (G10) در هر دو جهت به ریسک خود اضافه کنند، ترجیح می‌دهند که منتظر بمانند و ببینند که این درگیری چگونه پیش خواهد رفت. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • در ایالات متحده، داده‌های مربوط به بررسی فرصت‌های شغلی و گردش کار (JOLTS) افزایش یافت و برابر با ۸۰۴۰ هزار در مقایسه با انتظارات ۷۶۹۳ هزار و رقم ماه گذشته که ۷۷۱۱ هزار بود، گزارش شد. از سوی دیگر، شاخص ترکیبی تولید ISM در ماه سپتامبر ضعیف‌تر بود و در پایین‌ترین سطح در دو سال گذشته قرار گرفت. بین این دو نظرسنجی، تحلیل‌گران تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) داده‌ها را به‌طور کلی مثبت ارزیابی می‌کنند، چون نشان می‌دهد که بازار کار و تقاضای نیروی کار در سطوح سالم باقی مانده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

  • در سایر کشورهای بازارهای نوظهور (EM)، کلودیا شینبام (Claudia Sheinbaum) از حزب مورنا (AMLO) به عنوان اولین رئیس‌جمهور زن مکزیک (Mexico) سوگند یاد کرد. او در سخنرانی خود پس از انتصاب، اعلام کرد که به استقلال بانک مرکزی مکزیک (Banxico) احترام خواهد گذاشت و در عین حال سیاست‌های مالی مسئولانه و منطقی را دنبال خواهد کرد. (بلومبرگ)
    • همچنان که فعالان بازار بخشی از نگرانی‌های خود را کاهش داد مبنی بر این که کلودیا شینبام سیاست‌های مالی یا پولی بی‌ملاحظه‌ای اجرا کند که در میان‌مدت بر پزو مکزیک (MXN) و اقتصاد مکزیک فشار وارد نماید، ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ پزو مکزیک (USDMXN) بیش از ۱ درصد کاهش یافت. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 11 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.