افتتاح مرکز تجاری ایران در ایروان

افتتاح مرکز تجاری ایران در ایروان
آنچه در این مقاله میخوانید

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (IRNA)، ایران به‌طور رسمی روز دوشنبه مرکز تجاری خود را در پایتخت ارمنستان، ایروان (Yerevan)، افتتاح کرد.

مراسم افتتاحیه این مرکز با حضور محمد اتابک (Mohammad Atabak)، وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران (Minister of Industry, Mines and Trade)، وزیر اقتصاد ارمنستان، گئورگ پاپویان (Gevorg Papoyan)، معاون وزیر اقتصاد ارمنستان، نارک هوواکیمیان (Narek Hovakimyan)، وابسته تجاری جمهوری ارمنستان در ایران، واردان کوستانیان (Vardan Kostanyan)، اعضای مجلس ملی ارمنستان (Armenian National Assembly)، اعضای گروه دوستی ارمنستان و ایران (Armenia-Iran Friendship Group)، بازرگانان، رؤسای مراکز صنعتی و دیگر مقامات ایران و ارمنستان برگزار شد.

اتابک در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه، گفت اولویت جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط تجاری با همسایگان خود، به ‌ویژه ارمنستان است و افزود:

«افتتاح این مرکز یک رویداد مهم است که می‌تواند به توسعه اقتصادی دو کشور منجر شود.»

وی افزود: «سکوی تعاملی که امروز در اینجا تأسیس شده، مکانی ارزشمند برای بنگاه‌های اقتصادی است که می‌تواند چشم‌اندازی روشن برای همکاری به آن‌ها ارائه دهد.»

به گفته این مقام رسمی، روابط خوب سیاسی و اقتصادی با ارمنستان به جمهوری اسلامی ایران این امکان را می‌دهد که ارمنستان را به‌عنوان دروازه‌ای به سمت اوراسیا ببیند.

وزیر اقتصاد ارمنستان (Economy Minister) نیز گفت که افتتاح مرکز تجاری ایران در ایروان (Yerevan) گامی مهم در توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور است.

پاپویان (Papoyan) گفت:

«ارمنستان به همکاری با ایران و حضور اقتصادی در ارمنستان اهمیت زیادی می‌دهد و افتتاح این مرکز گامی دیگر در جهت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین کشورهای دوست است.»

بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی در فضایی به مساحت حدود ۱۸,۰۰۰ متر مربع حضور دارند، جایی که مصرف‌کنندگان و بازرگانان می‌توانند کالاهای ایرانی را مستقیماً از تولیدکننده خریداری کنند.

این مرکز شامل ۱۰۷ غرفه نمایشگاهی با اندازه‌های مختلف، یک سالن کنفرانس برای جلسات تجاری (B2B) و فضایی باز برای برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها است. افتتاح این مرکز تجاری به طور قابل توجهی به افزایش سطح تجارت بین ارمنستان و ایران و تقویت روابط تجاری بین این دو کشور کمک خواهد کرد.

ایران به‌طور جدی پیگیر اجرای توافقات تجاری با ارمنستان است

وزیر صنعت ایران (Iranian Industry Minister)، که برای شرکت در یک نشست تجاری ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) به ارمنستان سفر کرده بود، روز دوشنبه با بازرگانان و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم ارمنستان نیز دیدار کرد.

در این دیدار، اتابک (Atabak) بر عزم جدی ایران برای توسعه و اجرای توافقات تجاری با ارمنستان به‌ منظور تسهیل روابط اقتصادی بین دو طرف تأکید کرد.

وی امضای توافقات تجارت آزاد و ترجیحی را گامی مثبت در فرایند تسهیل تجارت بین دو طرف دانست.

توسعه همکاری در صنعت معدن

در دیدار دیگری که در حاشیه سفر وی به ارمنستان برگزار شد، اتابک با گنل سانوسیان (Gnel Sanosyan)، وزیر مدیریت سرزمینی و زیرساخت‌های ارمنستان (Minister of Territorial Administration and Infrastructure) دیدار و گفت‌وگو کرد، که در آن دو طرف بر توسعه همکاری‌ها در بخش معدن تأکید کردند.

اتابک از وزیر ارمنستانی دعوت کرد تا در نمایشگاه معدن و صنایع معدنی ایران که در ماه دسامبر برگزار می‌شود، شرکت کند و بر آمادگی بخش‌های دولتی و خصوصی ایران برای مشارکت در پروژه‌های مختلف صنعتی و معدنی در ارمنستان تأکید کرد.

دیدگاه خود را درباره افتتاح مرکز تجاری ایران در ایروان بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.