پوتین: با وجود چالش‌های جهانی، تجارت روسیه و چین رشد می‌کند

پوتین: با وجود چالش‌های جهانی، تجارت روسیه و چین رشد می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین (People’s Republic of China)، همکاری بالای بین روسیه (Russia) و چین (China) را مورد تمجید قرار داد. او بر استحکام روابط اقتصادی دو کشور و افزایش تجارت، علی‌رغم چالش‌های بین‌المللی تأکید کرد. پوتین همچنین به اهمیت همکاری آن‌ها در سازمان‌های چندجانبه اشاره کرد و همسویی استراتژیک بین دو کشور را مورد توجه قرار داد.

پوتین از شراکت روسیه و چین در مواجهه با چالش‌های جهانی تقدیر کرد

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، روز سه‌شنبه در پیامی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس جمهوری خلق چین (People’s Republic of China) بر اهمیت شراکت بین روسیه (Russia) و چین (China) تأکید کرد.

پوتین به استحکام روابط اقتصادی دو کشور اشاره کرد و خاطرنشان نمود که با وجود دشواری‌های جهانی، مسکو (Moscow) و پکن (Beijing) موفق به افزایش حجم تجارت و اجرای پروژه‌های مهم شده‌اند. به نقل از خبرگزاری تاس (Tass)، رهبر روسیه گفت: “ما برای روابط دوستانه و حسن همجواری با پکن ارزش بالایی قائل هستیم.” او همچنین افزود:

“علی‌رغم وضعیت چالش‌برانگیز بین‌المللی، ما اخیراً موفق به دستیابی به رشد کیفی در حجم تجارت شده‌ایم و بسیاری از پروژه‌های بزرگ دو جانبه را در حوزه‌های مختلف اجرا کرده‌ایم.”

پوتین همچنین بر اهمیت همکاری بین روسیه و چین در سازمان‌های چندجانبه مختلف تأکید کرد. او به تعامل “ثمر‌بخش” دو کشور در نهادهایی مانند سازمان ملل متحد (United Nations)، بریکس (BRICS) و سازمان همکاری شانگهای (SCO) اشاره کرد، که نشان‌دهنده تعهد هر دو کشور به گسترش نفوذ جهانی‌شان به صورت مشترک است. این همکاری در چارچوب‌های بین‌المللی نشان‌دهنده همسویی استراتژیک بین دو کشور است، چرا که آن‌ها در حال عبور از پیچیدگی‌های چشم‌انداز جهانی هستند.

در ماه جولای، رئیس‌جمهور روسیه بر اهمیت همکاری‌های اقتصادی و نقش سازمان همکاری شانگهای (Shanghai Cooperation Organization) در حفظ ثبات جهانی تأکید کرد. او به پیشرفت‌های ادغام اقتصادی اشاره کرد و از افزایش ۳۷ درصدی تجارت بین روسیه و کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای خبر داد که در سال ۲۰۲۲ به رقم بی‌سابقه ۲۶۳ میلیارد دلار رسید. از ماه ژانویه تا آوریل ۲۰۲۳، تجارت با یک افزایش ۳۵ درصدی دیگر همراه شد.

به گفته کرملین (Kremlin)، پوتین (Putin) اظهار داشت: “ما از ارزهای ملی برای تسویه‌حساب‌های متقابل استفاده گسترده‌تری می‌کنیم. به ‌طور خاص، بیش از ۸۰ درصد از معاملات تجاری بین روسیه و جمهوری خلق چین با روبل (rubles) و یوان (yuan) انجام می‌شود.”

نظر شما در مورد تقویت همکاری روسیه و چین در میان چالش‌های جهانی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پوتین: با وجود چالش‌های جهانی، تجارت روسیه و چین رشد می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.