پاول دوروف فاش کرد که تلگرام اطلاعاتی را در اختیار مقامات قرار داده است

پاول دوروف فاش کرد که تلگرام اطلاعاتی را در اختیار مقامات قرار داده است
آنچه در این مقاله میخوانید

پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار تلگرام، سیاست‌های حفظ حریم خصوصی این پلتفرم را شفاف‌سازی کرده و تأکید کرد که هیچ تغییر عمده‌ای در نحوه مدیریت داده‌های کاربران توسط تلگرام صورت نگرفته است. او فاش کرد که از سال ۲۰۱۸ تاکنون، تلگرام در موارد قانونی، آدرس‌های IP و شماره تلفن مجرمان را افشا کرده است. دوروف بر این نکته تأکید کرد که این سیاست از گذشته وجود داشته و تضمین می‌کند که تلگرام بدون به خطر انداختن تعهداتش به آزادی و حفظ حریم خصوصی، همچنان به قانون پایبند باشد.

پاول دوروف سیاست حفظ حریم خصوصی تلگرام را شفاف‌سازی می‌کند

پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار تلگرام، در کانال تلگرامی خود توضیح داد که بر خلاف شایعاتی که اخیراً مطرح شده، هیچ تغییر عمده‌ای در نحوه مدیریت داده‌های کاربران توسط این پلتفرم ایجاد نشده است. دوروف تأکید کرد:

«از سال ۲۰۱۸، تلگرام طبق سیاست حفظ حریم خصوصی خود در اکثر کشورها قادر بوده است آدرس‌های IP و شماره تلفن‌های مجرمان را به مقامات افشا کند.»

وی تأکید کرد که این سیاست سال‌هاست برای پایبندی به چارچوب‌های قانونی وجود دارد. دوروف توضیح داد که تلگرام چه فرآیندی را در مواجهه با درخواست‌های مجریان قانون دنبال می‌کند. او گفت: «هرگاه درخواست قانونی به‌درستی از طریق خطوط ارتباطی مربوطه دریافت می‌شد، ما آن را بررسی کرده و آدرس‌های IP و شماره تلفن‌های مجرمان خطرناک را افشا می‌کردیم. این روند مدت‌ها پیش از هفته گذشته وجود داشت.»

دوروف خاطرنشان کرد که این شرکت از یک ربات شفافیت برای نمایش عمومی تعداد درخواست‌های پردازش شده استفاده می‌کند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۴، تلگرام در سه‌ماهه اول سال در برزیل ۷۵ درخواست قانونی را پاسخ داده و در هر سه‌ماهه بیش از ۲,۰۰۰ درخواست در هند، بزرگ‌ترین بازار خود، را پردازش کرده است. در اروپا نیز پس از آن که مقامات شروع به استفاده از کانال‌های صحیح طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (EU’s Digital Services Act) کردند، تعداد درخواست‌های معتبر افزایش یافته است.

در ماه آگوست، مقامات فرانسوی پاول دوروف (Pavel Durov) را به دلیل چندین اتهام از جمله فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با پلتفرم تلگرام بازداشت کردند. وی با پرداخت وثیقه‌ای به مبلغ ۵ میلیون یورو آزاد شد اما همچنان تحت نظارت قضایی قرار دارد و اجازه خروج از این کشور را ندارد.

دوروف اظهار داشت:

«برای کاهش سردرگمی، هفته گذشته سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در کشورهای مختلف ساده و یکپارچه کردیم. اما اصول اساسی ما تغییری نکرده است. ما همیشه تلاش کرده‌ایم تا در چارچوب قوانین محلی عمل کنیم — تا زمانی که این قوانین با ارزش‌های ما در زمینه آزادی و حفظ حریم خصوصی در تضاد نباشند.»

او همچنین مأموریت پلتفرم را مجدداً تأیید کرد و گفت: «تلگرام برای محافظت از فعالان و افراد عادی در برابر دولت‌ها و شرکت‌های فاسد ساخته شده است — ما اجازه نمی‌دهیم مجرمان از پلتفرم ما سوء استفاده کرده یا از عدالت فرار کنند.»

نظر شما در مورد رویکرد تلگرام برای حفظ حریم خصوصی داده‌های کاربران در عین رعایت الزامات قانونی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پاول دوروف فاش کرد که تلگرام اطلاعاتی را در اختیار مقامات قرار داده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.