گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 13 مهر 1403

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 13 مهر 1403
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 13 مهر 1403 (4 اکتبر 2024)

همچنان که احساسات سرمایه‌گذاران در میان عدم ثبات اقتصادی همچنان محتاطانه باقی مانده است، معاملات سهام آمریکا امروز با افت آغاز شد. ارزش دلار به روند صعودی خود ادامه داد و سطح ۱۰۲ را آزمایش کرد، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز افزایش یافت و به ‌طور قطعی بالاتر از ۳.۸ درصد باقی ماند.

سوآپ‌های فوروارد در حال حاضر بر اساس بیش از ۳۰ درصد احتمال کاهش نرخ بهره ۵۰ واحدی در ماه نوامبر قیمت‌گذاری می‌شوند که نشان‌دهنده انتظارات برای تسهیل بیشتر در چرخه کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است، که این درصد نسبت به ۶۰ درصد قبلی کاهش یافته است. ما پیش‌بینی می‌کنیم که طی سه نشست آینده فدرال رزرو، دو کاهش دیگر در نرخ بهره رخ دهد، به‌طوری‌که بیشترین احتمال کاهش ۲۵ واحدی در ماه دسامبر و سپس کاهش احتمالی بزرگتر ۵۰ واحدی در ژانویه ۲۰۲۴ باشد.

بازار فلزات پایه امروز افت داشت و روند صعودی دیروز خود را از دست داد. مطابق با نظر دیروز ما، همچنان که فعالان بازارها در حال بررسی و ارزیابی واقعیت اقتصادی چین هستند که باعث بازگشت قیمت‌ها به میانگین می‌شود، روند افزایش قیمت‌ها در حال متوقف شدن است. انتظار داریم که قیمت‌ها در روزهای آتی کمی کاهش یابند. با این حال، انگیزه چندانی در بازار برای عبور از کف قیمت‌های ماه جولای وجود ندارد و احتمالاً قیمت‌ها همچنان در سطوح بالا باقی خواهند ماند.

در همین حین، قیمت مس به زیر ۱۰,۰۰۰ دلار در هر تن بازگشت و به ۹,۸۶۶ دلار در هر تن رسید. قیمت آلومینیوم کاهش یافت، اما بالاتر از سطح ۲,۶۰۰ دلار در هر تن باقی ماند.

سایر فلزات نیز همین روند را دنبال کردند و قیمت نیکل به ۱۷,۵۸۹ دلار در هر تن کاهش یافت.

افزایش ارزش دلار همچنان بر قیمت‌های طلا فشار وارد کرده و باعث شد این فلز گران‌بها با کاهش بها با ۲,۶۴۸ دلار در هر اونس معامله شود. پس از عملکرد قوی در جلسه دیروز، قیمت نقره کمی کاهش یافت و به ۳۱.۷ دلار در هر اونس رسید.

در همین حال، قیمت نفت به روند صعودی خود ادامه داد و تحت تأثیر نگرانی‌های مداوم در مورد درگیری‌های خاورمیانه قرار گرفت. همچنان که انتظار می‌رود تنش‌های ژئوپلیتیکی در چند روز آینده بازار را محدود نگه دارد، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت‌های ۷۳.۰ دلار در هر بشکه و ۷۶.۶ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 13 مهر 1403 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.