بانک مرکزی لهستان ذخایر طلای خود را افزایش داد

بانک مرکزی لهستان ذخایر طلای خود را افزایش داد
آنچه در این مقاله میخوانید

به گفته رئیس این بانک در روز پنجشنبه، بانک مرکزی لهستان ذخایر طلای خود را به ۴۲۰ تن افزایش داده و آن را به یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر طلا در جهان تبدیل کرده است.

آدام گلاپینسکی (Adam Glapiński) به خبرنگاران گفت که بانک ملی لهستان (National Bank of Poland)، “به نمایندگی از تمام مردم لهستان، تاکنون بیش از ۴۰۰ تن طلا” در ذخایر خود انباشته کرده است.

وی افزود: «به طور مشخص، ما اکنون ۴۲۰ تن طلا داریم» و اعلام کرد که لهستان “به این ترتیب وارد باشگاه اختصاصی بزرگترین دارندگان ذخایر طلا در جهان شده است.”

گلاپینسکی اعلام کرد که قصد دارند به خرید طلا ادامه دهند و هدفشان این است که ۲۰ درصد از ذخایر ارزی کشور را به طلا تبدیل کنند.

او در یک کنفرانس خبری در ورشو گفت:

«ما هدفمان این است که ۲۰ درصد از ذخایر ارزی ما به طلا باشد. وقتی به این هدف برسیم، در زمره بزرگترین اقتصادهای جهان قرار خواهیم گرفت.»

آدام گلاپینسکی، رئیس بانک مرکزی لهستان
آدام گلاپینسکی، رئیس بانک مرکزی لهستان

او به رسانه‌ها گفت که ذخایر طلای لهستان اکنون از بریتانیا پیشی گرفته است. بانک مرکزی لهستان در نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) اعلام کرده بود که حدود ۱۰۰ تن طلا را از نگهداری در بانک مرکزی انگلیس به کشور بازگردانده است.

دیدگاه خود را درباره بانک مرکزی لهستان ذخایر طلای خود را افزایش داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.