وزارت دادگستری یک جوان 21 ساله را به اتهام نفوذ سایبری 37 میلیون دلاری و سرقت رمزارزها محکوم کرد

وزارت دادگستری یک جوان 21 ساله را به اتهام نفوذ سایبری 37 میلیون دلاری و سرقت رمزارزها محکوم کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

یک جوان ۲۱ ساله از ایالت ایندیانا به جرم نفوذ سایبری و سرقت ارز دیجیتال در یک طرح گسترده که صدها قربانی را هدف قرار داده بود، اعتراف کرد. اقدامات او شامل سرقت اطلاعات شخصی و ارزهای دیجیتال به ارزش بیش از ۳۷ میلیون دلار بود. نیروی انتظامی از تلاش‌های گسترده تحقیقاتی برای دستگیری او تقدیر کرده است.

اف‌بی‌آی شبکه جهانی سرقت ارز دیجیتال را منهدم کرد

وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) روز سه‌شنبه اعلام کرد که ایوان فردریک لایت (Evan Frederick Light)، جوان ۲۱ ساله‌ای از لبنان، ایندیانا، به اتهامات نفوذ سایبری و سرقت ارز دیجیتال اعتراف کرده است. او با اتهامات توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری الکترونیکی و توطئه برای پولشویی مواجه شد. هر یک از این اتهامات می‌تواند مجازاتی تا ۲۰ سال حبس داشته باشد و تاریخ صدور حکم هنوز مشخص نشده است.

جرایم لایت در جریان نفوذ سایبری به یک شرکت سرمایه‌گذاری در داکوتای جنوبی در فوریه ۲۰۲۲ رخ داده است. وزارت دادگستری در توضیحات خود اعلام کرد:

«در طول این نفوذ سایبری، لایت اطلاعات شخصی شناسایی‌شده مشتریان (PII) را به سرقت برد و سپس ارز دیجیتال به ارزش بیش از ۳۷ میلیون دلار را از نزدیک به ۶۰۰ قربانی سرقت کرد. او با یک یا چند فرد ناشناس دیگر همکاری داشت.»

آلیسون جی. رمزدل (Alison J. Ramsdell)، دادستان ایالات متحده، از تلاش‌های نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: «این محکومیت‌ها نشان‌دهنده تلاش‌های بی‌وقفه دفتر دادستان ایالات متحده و اف‌بی‌آی در شناسایی یک مجرم سایبری، محاکمه او و اولویت دادن به قربانیان جنایات او است.»

لایت با استفاده از هویت‌های سرقت‌شده مشتریان به سرورهای شرکت دسترسی پیدا کرده و داده‌ها را استخراج کرد تا ارزهای دیجیتال را سرقت کند. وزارت دادگستری توضیح داد:

«پس از دسترسی موفق به سرورهای رایانه‌ای، او اطلاعات شناسایی شخصی (PII) صدها مشتری دیگر را از سرورها استخراج کرد و از این دسترسی برای سرقت ارزهای مجازی از مشتریانی که این دارایی‌ها را در شرکت سرمایه‌گذاری نگه داشته بودند، استفاده کرد.»

به گفته اف‌بی‌آی، لایت وجوه سرقت‌شده را در سطح جهانی انتقال داد. وزارت دادگستری توضیح داد: «ارز دیجیتال سرقت‌شده، تحت کنترل لایت، سپس به مکان‌های مختلفی در سراسر جهان، از جمله سرویس‌های میکسینگ متعدد و وب‌سایت‌های قمار برای مخفی کردن هویت او و پنهان کردن ارز مجازی، منتقل شد.»

نظر شما در مورد این پرونده سرقت ارز دیجیتال و تاکتیک‌های لایت برای پوشاندن ردپای خود چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره وزارت دادگستری یک جوان 21 ساله را به اتهام نفوذ سایبری 37 میلیون دلاری و سرقت رمزارزها محکوم کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.